شناسهٔ خبر: 69998 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مطرح کرد:

آغاز طرح مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بوشهر/ دسترسی و بهره گیری همگانی از سواحل بوشهر

بندر بوشهر سیاوش ارجمندزاده گفت: طرح تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان بوشهر آغاز شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش ارجمندزاده درباره طرح مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بوشهر، اظهار داشت: این مطالعات با همکاری ارگان‌های مختلف استانی و با نظارت سازمان بنادر و دریانوردی در دو گام اجرایی می شود.

وی بیان کرد: گام اول این مطالعات شامل جمع‌آوری اسناد و اطلاعات و تدوین روش‌شناسی است که با پایان یافتن آن گام دوم مطالعات بر اساس روش‌شناسی است.

ارجمند زاده اظهار داشت: ایجاد توازن میان منافع حاصل از توسعه اقتصادی و استفاده انسان از سواحل، حفاظت، نگهداری و بازسازی سواحل، به حداقل رساندن خسارات جانی و مالی در سواحل و کسب منافع مترتب بر دسترسی و بهره گیری همگانی از سواحل از مزیت های طرح تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان بوشهر است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، ارجمند زاده ادامه داد: دستیابی به توسعه پایدار در استفاده های چندگانه از مناطق ساحلی با توجه به طرفیت های محیطی، حفظ محیط زیست شکننده سواحل و کاهش آسیب پذیری مناطق ساحلی، بسترسازی برای پدافند غیرعامل در سواحل استان و بهبود جلب مشارکت مردمی در بهره برداری و مراقبت از سواحل دیگر مزیت های طرح تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی است.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور در سطح استان بوشهر مبتنی بر شناخت مسائل و مشکلات خاص این استان است که احصاء این مشکلات، طبقه‌بندی و اولویت‌دهی جهت حل پایدار این مشکلات از وظایف اصلی اینگونه مطالعات است.