شناسهٔ خبر: 70002 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

آزادسازی نفتکش ایرانی از بندر جده با پیگیری سازمان بنادر/ کار انگلیسی‌ها دزدی دریایی‌ است

وزیر در جمع وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ نفتکش ایرانی که در بندر جده عربستان متوقف بود، با پیگیری‌های ویژه از طرف سازمان بنادر و دریانوردی رفع مزاحمت شد و روز گذشته به سمت آب‌های خلیج فارس حرکت کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی در حاشیه مراسم افتتاح مرکز عملیات ایمنی اضطراری درباره کشتی ایرانی که در بندر جده عربستان توقیف بود، اظهار داشت: این کشتی روز گذشته با پیگیری‌های ویژه سازمان بنادر و دریانوردی رفع مزاحمت شد و ساعت ۱۵:۶ دقیقه روز گذشته بندر جده اجازه داد این نفتکش خارج شود.

وی اضافه کرد:‌ این نفتکش با دو یدک‌کش به سمت خلیج فارس می‌آید تا وارد آب‌های ایران شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ما با زحمات زیادی از سوی دشمن مواجه بوده‌ایم اما شرکت‌های هواپیمایی و کشتیرانی مهارت بالایی در این حوزه‌ها دارند.

* جزئیات توقیف نفتکش انگلیس در تنگه هرمز

 اسلامی بیان کرد: کشتی انگلیسی در تنگه هرمز در کریدوری که مخصوص خروج بوده است ورود می‌کرده است ضمن آنکه آلایندگی داشته و سیستم راداری خود را خاموش کرده بود که این موارد خطرساز بوده است که سازمان بنادر در خواست کرد و با حکم مراجع قضایی نفتکش انگیسی توقیف شد.

وی  افزود: پس از مشاهدات و بررسی‌ها آمار دقیقی در این باره منتشر می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی  گفت: کار انگلیسی‌ها دزدی دریایی است و این رسوایی برای استکبار جهانی است که به قوانین بین‌المللی پایند نیستند.