شناسهٔ خبر: 70050 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مقررات جدید تغییر تاریخ و ابطال بلیت مسیرهای بین المللی «هما» در بازه عملیات حج

هواپیما هما هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» مقررات جدید تغییر تاریخ و ابطال بلیت مسیرهای بین المللی این شرکت در بازه عملیات حج را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی «هما»، با توجه به آغاز عملیات حج تمتع ۱۳۹۸ و تغییرات برنامه ای در شبکه پروازی بین المللی «هما»، مقررات ذیل جهت بلیت هایی که تاریخ مسافرت آنها در بازه زمانی  ۲۳ تیر تا ۱۷ شهریور (۱۴JUL۱۹-۰۸SEP۱۹) بوده و منجر به تغییر در شرکت حمل کننده، تأخیر/تعجیل (به هر میزان در ورود و خروج)، ابطال و یا Downgrading شده است، به شرح ذیل اعلام می شود:

 ۱- تغییر تاریخ پرواز مسافران بر روی همان کلاس پروازی بدون پرداخت هزینه تغییر یا No-Show امکان پذیر می باشد (Revalidate). مسافرانی که پس از شروع مسافرت اعتبار بلیت آنها به پایان رسیده است تعویض بلیت با تمدید اعتبار به اولین پرواز موجود (در صورت بودن جا) و اصلاح Not Valid After در بلیت مجاز   می باشد (Exchange).

 ۲-استرداد بلیت قبل از شروع مسافرت بدون کسر هزینه استرداد و No-Show امکان پذیر می باشد. همچنین در صورت انصراف مسافر پس از شروع مسافرت، بلیت بدون هزینه No-Show و با کسر ½ RT کلاس پروازی استفاده شده و مالیاتهای مربوطه استرداد می گردد.

۳- بلیت هایی که قبل از شروع مسافرت به دلیل تغییر نوع هواپیما Downgrade شده اند، وجه بلیت بطور کامل و بدون کسر هرگونه هزینه توسط دفتر صادرکننده به مسافران استرداد می شود. در صورت تمایل مسافر به انجام مسافرت، صدور مجدد بلیت بر روی کلاس پروازی M امکان پذیر می باشد. 

۴- بلیت هایی که پس از شروع مسافرت به دلیل تغییر نوع هواپیما Downgrade شده اند، انجام  مسافرت با همان بلیت بلامانع می باشد و بار مجاز برای این مسافران، میزان بار درج شده در بلیت مسافر می باشد. مبنای استرداد ما به التفاوت وجه این مسافران، کلاس پروازی M می باشد که توسط دفتر صادرکننده بلیت یا اداره درآمد "هما" بعد از انجام پرواز مسترد می گردد. همچنین در صورت انصراف مسافر، بلیت بدون هزینه      No-Show و با کسر ½ RT کلاس پروازی استفاده شده و مالیاتهای مربوطه استرداد می گردد.