شناسهٔ خبر: 70072 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از ۲۰۰۰ واحد مسکن مهر استان بوشهر امسال تکمیل و واگذار می‌شود

جلسه بازآفرینی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهربا اشاره به اینکه تاکنون ۳۱ هزار و ۶۵۷ واحد مسکن مهر در استان تکمیل و واگذار شده است گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۲ هزار و ۳۲ واحد مسکونی مهر استان بوشهر امسال تکمیل و واگذار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر، فرزاد رستمی در جلسه ستاد بازآفرینی محلات هدف استان بوشهر به وضعیت مسکن مهر در این استان اشاره کرد و اظهار داشت: ۳۴ هزار و ۷۱۵ واحد مسکونی مهر در استان بوشهر اجرایی شد که تاکنون ۳۱ هزار و ۶۵۷ واحد آن تکمیل و واگذار شده است.

وی، با بیان اینکه تکمیل ۲ هزار و ۶۶۰ واحد مسکن مهر در شهرهای استان بوشهر باقیمانده است گفت: بر اساس برنامه‌ریزی دو هزار و ۳۲ واحد مسکونی مهر استان بوشهر امسال افتتاح و واگذار و ۵۲۸ واحد دیگر سال آینده تکمیل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از وجود ۱۲ شهر دارای محلات ناکارآمد خبر داد و  خاطر نشان کرد: محلات ناکارآمد این شهرها دارای یک‌هزار و ۶۸۵ هکتار است که ۱۸۳ هزار نفر جمعیت در آن ساکن است.

رستمی از سکونت ۳۰ درصد جمعیت ۱۲ شهر استان بوشهر در محلات ناکارآمد شهری خبر داد و بیان کرد افزود: ۱۱ محله برای دو شهر بوشهر و برازجان در اجرای طرح‌های روبنایی و زیرساختی تعیین شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های نوسازی مسکونی در بافت فرسوده تصریح کرد: تاکنون ۳۷۸ پروانه برای نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده صادر شده که یک‌هزار ۵۹۰ واحد مسکونی احیا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهربا تاکید بر تسریع اجرای پروژه‌های تبصره ۱۸ توسط دستگاه‌های اجرایی افزود: اعمال تخفیف صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری‌ها به ویژه شهرداری بوشهر باید مورد توجه قرار بگیرد.

رستمی، با اشاره به اجرای پروژه در بافت‌های ناکارآمد شهری خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه‌ها در بخش‌های دیوار حفاظتی، سرای محله، چمن مصنوعی ورزشی، سالن ورزشی، زیرساخت‌های عمران شهری، فضای بهداشتی، درمانی و آموزشی ۴۱ میلیارد ریال مصوب شده است.

وی، با بیان اینکه ۱۲.۳ میلیارد ریال از پروژه‌ها در بافت ناکارآمد شهری برازجان مصوب شده است گفت: برای شهر بوشهر ۲۰ میلیارد ریال و شهر خورموج ۸.۷ میلیارد ریال مصوب شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها در بافت‌های ناکارآمد شهری تصریح کرد: در راستای آسفالت معابر محله‌های هدف بافت‌های ناکارآمد و فرسوده استان حواله قیر رایگان صادر شده است.

رستمی به پروژه‌های تبصره ۱۸ پرداخت و بیان کرد: از این محل ۱۲۷.۵ میلیارد ریال برای اجرای پروژه در شهر بوشهر و ۱۸ میلیارد ریال برای شهر برازجان مصوب شده که ۷۰ میلیارد ریال جذب شده است.