شناسهٔ خبر: 70123 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

فرودگاه پيام دوباره فعال می‌شود/ بازديد اميرمکری از بخش‌های مختلف فرودگاه پيام

فرودگاه پیام در نشست امروز وزراي راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات، رييس سازمان هواپيمايی کشوری و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران بر پيگيری برای تصويب اصلاح اساسنامه فرودگاه پيام برای برقراری مجدد پروازهای مسافری در جلسه آتی هيات دولت تاکيد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، در این نشست که صبح امروز (یکم مرداد) پس از بازدید محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری، سیاوش امیرمکری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و نیز نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی از سطوح پروازی، تجهیزات ناوبری و ارتباطی و ترمینال مسافری فرودگاه پیام برگزار شد، وزیر راه و شهرسازی بر فراهم بودن استانداردهای لازم برای برقراری مجدد پروازهای مسافری فرودگاه تاکید کرد.

در این جلسه مقرر شد، برای تصویب اصلاح اساسنامه فرودگاه پیام در خصوص برقراری پروازهای مسافری در جلسه هفته آینده هیات دولت اقدام شود.

پس از این نشست، سیاوش امیرمکری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به همراه ابراهیم مرادی و سعید اکبری از اعضای هیات مدیره شرکت از برج مراقبت، باند، تجهیزات هواشناسی و ایستگاه آتش نشانی فرودگاه پیام بازدید کرد.

فرودگاه پیام سال ۶۹ در حوزه پروازهای باری و آموزشی آغاز به کار کرد و اکنون در مجموع ۲۲۰ نشست و برخاست روزانه در آن انجام می شود. از شهریور ۹۷ پروازهای مسافری این فرودگاه برقرار ولی پس از بروز سانحه هواپیمای ۷۰۷ متوقف  شد.