شناسهٔ خبر: 70133 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث چهارخطه بیجار – دیواندره به عنوان یک پروژه مهم در دستور کار راه و شهرسازی کردستان قرار دارد

جاده چهارخطه مدیر کل راه و شهرسازی کردستان از ادامه عملیات احداث چهار خطه بیجار – دیواندره خبر داد و گفت : روند اجرای پروژه مناسب است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان ، محمد صدیق ثابتی اظهار کرد : مسیر بیجار – دیواندره به طول ۵۵ کیلومتر از جمله مسیرهای مهم استان می باشد و با توجه به ترافیک از سمت استانهای شمال و مرکز کشور به سمت شهرهای مرزی بانه و مریوان و تسهیل در اتصال مرکز به مرزهای رسمی باشماق و سیران بند ، ارتقای آن به چهار خطه در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون به عنوان یکی از طرحهای مهم استان با جدیت در حال انجام است .

ثابتی ادامه داد : عملیات اجرایی احداث بخشی از این بزرگراه در سه قطعه تعریف شده که قطعه یک مسیر به طول پنج کیلومتر با پیشرفت ۹۵ در صدی در شرف اتمام است.

وی افزود : قطعه دو مسیر نیز ۱۰کیلومتر طول دارد که ۴۰ درصد پیشرفت داشته و فعال است.

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه قطعه سه مسیر نیز با چهار کیلومتر طول از ۱۰ درصد پیشرفت برخوردار است از صرف ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای این حجم عملیات در هرسه قطعه خبر داد وگفت : برای بهره برداری و اتمام این قطعات حدود ۱۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است .

ثابتی خاطر نشان کرد : کاهش هزینه های استهلاک ، کاهش مصرف سوخت وصرفه جویی در زمان ، ازدیاد ایمنی تردد ، کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن وهم چنین ارتقای شاخص های برخورداری از راه مناسب و بزرگراه در استان و رضایت مندی کاربران را از اهم دلایل اجرای این طرح اعلام کرد .