شناسهٔ خبر: 70151 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه گیلان خبر داد

آغاز پروازهای حج تمتع فرودگاه رشت/ انتقال ۴۸۵ زائر با ۲ پرواز

حجاج رشت مدیرکل فرودگاه گیلان از آغاز پروازهای حج تمتع فرودگاه سردار جنگل رشت خبر داد و گفت: امروز ۴۸۵ زائر با ۲ پرواز به مراسم حج اعزام می شوند.

غلامرضا کریم آقایی، مدیرکل فرودگاه گیلان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به آغاز پروازهای حج تمتع در فرودگاه سردار جنگل رشت گفت: اولین زائران صبح امروز ساعت ۳:۳۰ دقیقه در فرودگاه حاضر شدند و این پرواز بدون تاخیر و طبق برنامه ریزی قبلی در ساعت ۷:۴۰ صبح انجام شد.

وی با اشاره به اینکه این پرواز با هواپیمای ایرباس هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» انجام شد، افزود: این پرواز با شماره IR۱۵۱۶ و ۲۵۹ سرنشین رشت را به مقصد مدینه منوره ترک کرد.

کریم آقایی با بیان اینکه تنها یک پرواز دیگر در این فرودگاه به مقصد مدینه انجام خواهد شد، گفت: این پرواز امشب ساعت ۲۲:۰۵ با ۲۲۶  مسافر و شماره پرواز IR۱۵۱۴ انجام شده و پس از آن عملیات انقال ۴۸۵ زائر استان گیلان به مراسم حج تمتع پایان می گیرد.

وی ادامه داد: هنوز تاریخ دقیقی برای پروازهای بازگشت اعلام نشده اما به گفته سازمان حج و زیارت، پروازهای برگشت برای تاریخ ۹ شهریور برنامه ریزی شده است.

مدیرکل فرودگاه گیلان با اشاره به امکانات آماده شده برای زائران گفت: در فرودگاه سردار گیلان رشت، یک سالن مستقبلین در فاصله ۱۵۰ متری ترمینال حجاج قرار دارد که امسال برای رفاه زائران و همراهان، سیستم گرمایشی و سرمایشی در این سالن آماده شده است. همچنین امسال انتقال زائران از این سالن به ترمینال با اتوبوس انجام شد.

فرودگاه سردار جنگل در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و به سیستم های کمک ناوبری دقیق و ارتباطی با هفت طرح تقرب مجهز است.

گفتنی است اولین پرواز حج تمتع امسال در این فرودگاه با ایرباس A۳۰۰B۴-۲۰۳FF ایران ایر با رجیستر EP-IBG انجام شد.