شناسهٔ خبر: 70178 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به اردیبل:

۲۵ کیلومتر از بزرگراه مشگین‌شهر- اردبیل تا پایان تابستان زیر بار ترافیک می‌رود

آدم نژاد معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان تابستان ۲۵ کیلومتر از بزرگراه در دست ساخت مشگین شهر - اردبیل زیر بار ترافیک می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شهرام آدم نژاد معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان اردبیل و بازدید از عملیات اجرایی بزرگراه مشکین شهر-اردبیل از بهره‌برداری ۲۵ کیلومتر از بزرگراه مشکین‌شهر-اردبیل تا پایان تابستان سال جاری خبر داد و گفت: توسعه بزرگراه‌ها از برنامه‌های محوری وزارت راه و شهرسازی بوده و در این میان استان اردبیل با توجه به کمبود شبکه بزرگراهی مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی افزود: توسعه بزرگراه‌ها با توجه به آمار بالای تصادفات رانندگی در کشور، برای کاهش تصادفات و تلفات رانندگی، همچنین ارتقا ایمنی تردد مردم ضروری است.

در ادامه این گزارش ایرنا؛ مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز با بیان اینکه «عملیات اجرایی بزرگراه اردبیل-مشگین شهر و اهر شتاب گرفته است» گفت: با بهره‌برداری از این بزرگراه شاهده جاده ایمن و سالم، همراه با کاهش تصادفات جاده‌ای در استان خواهیم بود.

به گفته محبوب حیدری، طول این پروژه ۱۲۱ کیلومتر است که ۴۸ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و ۳۸ کیلومتر آن نیز در دست اجراست.

وی یادآور شد: هدف بلندمدت، احداث ۶۵۰ کیلومتر بزرگراه و در میان‌مدت هدف رسیدن به میانگین کشوری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه فقیر بودن این استان در شاخص‌های بزرگراهی واقعیتی غیر قابل کتمان است، اظهار کرد: برای جبران بخشی از این کاستی‌ها ۱۶۰ کیلومتر بزرگراه در دست احداث است.

گفتنی است؛ استان اردبیل از ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی برخوردار است.