شناسهٔ خبر: 70212 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان:

تداوم فعالیت «مونسون» در سیستان و بلوچستان/ مردم از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های نیمه جنوبی استان خودداری کنند

طوفان بندر گز علی ملاشاهی با اشاره به صدور هفتمین اطلاعیه جوی ویژه بارش‌های مونسون، گفت: همچنان تا شنبه هفته آینده رشد ابرهای همرفتی و رگبارهای باران در نواحی جنوبی این استان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان هواشناسی، علی ملاشاهی، رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی  و مدل های عددی همچنان نفوذ بادهای مرطوب اقیانوس هند به این استان ادامه دارد که با توجه به شاخص‌های مطلوب همرفت انتظار می‌رود رشد ابرهای همرفتی، ریزش‌های رگباری، تندبادهای موقت و صاعقه تا شنبه در استان ادامه داشته باشد.

 وی با بیان اینکه سامانه مونسون هند در هفته آینده نیز در استان ادامه خواهد داشت، افزود: آخرین تغییرات و تأثیر سامانه موسمی اقیانوس هند در سیستان و بلوچستان  به صورت روزانه در اداره کل هواشناسی استان رصد می شود و آخرین تغییرات آن به اطلاع مردم عزیز می رسد.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با توجه به رگباری‌بودن ریزش‌های این سامانه توصیه می‌شود مردم از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های محلی و مسیل‌های نیمه جنوبی استان خودداری کنند.