شناسهٔ خبر: 70230 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

"دهلران" گرم‌ترین و "بابارشانی" خنک‌ترین شهرهای چهارمین روز مردادماه/ اهواز خنک‌تر شد اما گرم‌ترین مرکز استان باقی ماند

گزارش هواشناسی «دهلران» و «بابارشانی» به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط کشور در چهارمین روز مردادماه به ثبت رسید و «اهواز» نیز گرچه یک درجه خنک‌تر شد اما همچنان گرم‌ترین مرکز استان باقی ماند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی، «دهلران» در استان ایلام با ثبت دمای ۴۹/۴ درجه سانتی‌گراد به عنوان گرم‌ترین شهر کشور در چهارمین روز از مردادماه سال جاری به ثبت رسید. این شهر روز سوم مرداد نیز به عنوان گرم‌ترین شهر کشور به ثبت رسیده بود.

پس از دهلران نیز شهرهای آبادان و امیدیه در استان خوزستان به ترتیب با ثبت دمای ۴۹/۳ و ۴۹/۲ درجه سانتیگراد در رتبه دوم و سوم گرم‌ترین شهرهای چهارمین روز مردادماه سال جاری قرار گرفتند.

 در همین روز «بابارشانی» از توابع بیجار در استان کردستان با ثبت دمای ۹/۹ درجه سانتی‌گراد، خنک‌ترین شهر کشور نام گرفت و دو شهر دیگر این استان یعنی «قاملو» و «اشنویه» به ترتیب با ثبت دمای ۱۰ و ۱۰/۱ درجه سانتی‌گراد در رتبه دومین و سومین شهرهای خنک کشور قرار گرفتند.

در میان مراکز استان‌ها نیز اهواز همچنان گرم‌ترین مرکز به شمار می‌رود؛ این شهر روز جمعه در حالی دمای ۴۸/۲ درجه سانتیگراد را به ثبت رساند که دو روز پیش از آن دمای تقریبی ۵۰ درجه سانتی‌گراد را نیز تجربه کرده بود.

 ارومیه نیز با ثبت دمای ۱۲/۶ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین مرکز استان در چهارمین روز از مردادماه به ثبت رسید.