شناسهٔ خبر: 70244 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان:

اعتبارات جبران خسارت سیل به صورت اسناد ابلاغ شده است/لزوم بهره وری مناسب از ظرفیت های موجود

غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از ابلاغ اعتبارات جبران خسارت سیل به صورت اسناد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا در جلسه شورای اداری این اداره کل اظهار کرد: با توجه به سفرهای تابستانی و نزدیک شدن به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، تمامی ادارات در سطح شهرستان ها باید نسبت به بازدید از مجتمع های خدمات رفاهی اقدام کرده و نواقص و مشکلات موجود در این مجتمع ها را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه استان خوزستان از ۵۰ مجتمع خدمات رفاهی بهره مند است، تأکید کرد: به منظور ارائه هرچه بهتر خدمات به مسافران، تا پایان شهریورماه ادارات راهداری و حمل و نقل هر شهرستان باید ۳ بازدید از این مجتمع ها را برای رفع نواقص و مشکلات در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ادامه داد: با توجه به سفرهای تابستانی که در حال انجام هستند، بازدید از پایانه های مسافربری در شهرستان ها آغاز شده اما این بازدیدها باید به صورت مستمر ادامه پیدا کنند.

بهرامی نیا با تأکید بر لزوم حفظ و نگهداری راه ها، اظهار کرد: سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در نقاط پر حادثه استان صورت گرفت اما با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی، باید نسبت به رفع مشکلات موجود در راه ها به ویژه راه های منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه اقدام کرد.

وی در ادامه سخنان خود بر لزوم جلوگیری از ساخت و ساز در حریم راه ها تأکید کرد و گفت: علاوه بر حفظ حریم جاده ها، مدیریت ایجاد جاده دسترسی باید با دقت انجام شود و در مکان هایی که احتمال ایجاد خطر وجود دارد، از ساخت جاده دسترسی جلوگیری شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه امسال به لحاظ اعتباری سال سختی در پیش رو داریم، بیان کرد: اعتبارات جبران خسارت سیل به صورت اسناد ابلاغ شده است. با توجه به این موضوع و وضعیت نامناسب قیر در کشور باید از ظرفیت های موجود در اداره کل برای پیشبرد اهداف نهایت بهره را ببریم.

وی تأکید کرد: در صورت مدیریت صحیح منابع موجود، می توان اقدامات مناسبی را انجام داد.

بهرامی نیا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه موارد مطرح شده در حوزه های راهداری و حمل و نقل باید به صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرند، گفت: در حوزه توزیع لاستیک اقدامات خوبی صورت گرفت در حالی که این کار جزء وظایف ما نبود و تنها به دلیل شرایط حاکم، همکاری های لازم از سوی این اداره کل برای عبور بحران انجام شد .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اذعان کرد: در بحث حمل گندم، تره بار و چغندرقند اقدامات خوبی از سوی این اداره کل انجام شد.

بهرامی نیا تأکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی و تجربه سیل اخیر، بررسی پل های بزرگ و کوچک و ابنه های فنی باید در دستور کار قرار گیرد تا در صورت گرفتگی آبروهای پل ها، این مشکلات مرتفع شود.