شناسهٔ خبر: 70268 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان:

بیش‌ترین فعالیت بارشی "مونسون" در سیستان و بلوچستان به ثبت رسید/ بارش ۸۱ میلی‌متر باران در "دهیرک"

محسن حیدری هواشناسی سیستان و بلوچستان محسن حیدری با اشاره به فعالیت خوب پدیده مونسون در استان سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته فعالیت این پدیده در استان به اوج خود رسید و شاهد ۸۱ میلی‌متر بارندگی در «دهیرک» از توابع شهرستان قصرقند بودیم.

محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از فعالیت بارشی خوب امواج مونسون در این استان خبر داد و گفت: پدیده مونسون از خرداد تا شهریور فعال و دامنه فعالیت این پدیده تا کشورمان نیز  کشیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این پدیده در کشورمان، استان‌ سیستان و بلوچستان و نقاطی از کرمان و هرمزگان را متاثر می‌کند، گفت: شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر، مهرستان و خاش امسال بیشترین بارش‌های این سامانه را به خود اختصاص داده‌اند به نحوی که در برخی ایستگاه‌های سراوان، بیش از ۸۰ میلی‌متر باران باریده است.

وی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته با تقویت نفوذ امواج مرطوب مونسون هند به سیستان و بلوچستان، ۸۱ میلی متر باران در «دهیرک» از توابع شهرستان قصرقند بارید و این میزان، بیشترین بارش روزانه ثبت‌شده از زمان آغاز بارش‌های مونسون هند یعنی ۱۹ تیرماه تاکنون است، افزود: تا امروز فعالیت این سامانه در ۶۰ ایستگاه باران‌سنجی و هواشناسی استان ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان، فعالیت مونسون در سال جاری را به لحاظ گستره،  قابل‌توجه خواند و گفت: دامنه تأثیر این پدیده از سواحل چابهار آغاز شده و تا نزدیکی شهر زاهدان نیز رسیده است.