شناسهٔ خبر: 70274 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دیدار مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با ائمه جماعات شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند

نگهبان در بازدید یک روزه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از منطقه شرق تهران ( شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند ) و دیدار با ائمه جماعات، فرمانداران و شهرداران این منطقه دستور تسریع اجرای پروژه‌های راه و مسکن و پیگیر موارد شهرسازی و معماری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، رضا نگهبان به همراه معاونان و مدیران راه و شهرسازی استان تهران در ابتدا در دفتر امام جمعه شهرستان حاضر و سپس در بازدید میدانی رهسپار پروژه محور فیروزکوه – سمنان شدند.پروژه‌ای که در حال حاضر دو پیمانکار مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در راستای حل معارضان متعدد پروژه فیروزکوه – سمنان از فرماندار و شهرداری شهرستان فیروزکوه خواست تا با تعامل در سطح شهرستان و صحبت و جلسه با معارضان ملکی مشکلات این پروژه برطرف گردد،  همزمان با این بازدید، آسفالت قطعه اول به طول ۱۲ کیلومتر آغاز شد و دکتر نگهبان دستور مناقصه قطعه دوم به طول ۱۵ کیلومتر را صادر کرد.

نگهبان نقش شهرداری و فرمانداری فیروزکوه و همچنین نمایندگان مجلس آقایان همتی و میرزایی نیکو را در اداره عملیات اجرایی پروژه و سرعت گرفتن آن موثر عنوان کرد.

در ادامه این سفر در شهرستان فیروزکوه، هیات بازدید کننده در محل شهرداری ارجمند جهت حل و فصل پاره ای از مشکلات حاضر شدند و مذاکراتی در این خصوص به عمل آمد، همچنین بازدید از پروژه مسکن مهر دشت ناصر فیروزکوه از دیگر بازدیدهای شهرستان مذکور بود.

در این سفر یک روزه با حضور در فرمانداری دماوند و مذاکره با فرماندار و شهرداران شهرستان مذکور با موضوعاتی همچون حل و فصل مشکلات مسکن مهر، در الویت قرار دادن کمربندی غربی دماوند به عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی شهرستان دماوند، رایزنی برای تخصیص زمین جهت ساخت بیمارستان، استادیوم ۵۰۰۰ نفری، تخصیص اعتبار لازم جهت پروژه راهسازی ایوانکی – ساران – کیلان و بهسازی راههای روستایی، بررسی طرح فرودگاهی و طرحهای گردشگری و توریستی و جذب سرمایه گذاری در این خصوص و در ادامه بازدید از پروژه گردشگری آویشن ادامه یافت.

نگهبان در پایان این سفر کاری از اهمیت سرعت گرفتن پروژه کمربندی غربی دماوند با دستور مقام عالی وزارت و در جمع خبرنگاران سخن گفت و افزود: امیدواریم با تخصیص اعتباری که از سمت وزارت راه تاکنون صورت گرفته، شهرداری شهرستان دماوند نیز به کمک این پروژه بیاید تا مشکل ترافیک شهرستان دماوند در روزهای پایان هفته و ایام تعطیلات مرتفع شود.