شناسهٔ خبر: 70284 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

«هشتگرد» به‌عنوان دومین شهر جدید جهان به عضویت شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو درآمد

شهرهای یادگیرنده یونسکو روز شنبه، پنجم مردادماه در مراسمی شهر جدید هشتگرد به عنوان دومین شهر جدید دنیا به عضویت شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو درآمد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آیین رونمایی پیوستن شهر جدید هشتگرد به شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو روز شنبه، پنجم مردادماه با حضور جمعی از مسئولان و رسانه‌ها در محل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد برگزار شد.

زهره داوودپور، عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در آغاز این نشست بحث شهرهای یادگیرنده را از جمله بحث‌های جدید و مورد توجه در دنیا  خواند و گفت: امروز دیگر تنها موضوع آموزش رسمی در دنیا مطرح نیست بلکه بحث اصلی آموزش دائم است که کل فضای شهر را در خدمت خود می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از این مراسم گفت‌وگو را از مفاهیم اساسی در شهرهای یادگیرنده عنوان و اظهار کرد: گفت‌وگو باید در ساحات مختلف و میان همه اعضای جامعه شکل گیرد.

داوود‌پور با اشاره ‌ به اینکه تاکنون ۲۲۴ شهر در ۵۲ کشور جهان به عضویت شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده یونسکو درآمده‌اند، گفت: بر اساس اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته شهر جدید هشتگرد نیز به عنوان دومین شهر جدید در دنیا به عضویت این شبکه بین‌المللی درآمد.

سعیدی رضوانی، مجری شبکه شهرهای جدید یونسکو نیز در بخش دیگری از این مراسم، ضمن تشریح ماموریت‌های سازمان یونسکو به اقدامات اخیر این سازمان در ایران پرداخت و گفت: شهر جدید هشتگرد، در کنار مشهد و یزد دو شهر بزرگ کشور امسال به عضویت این شبکه جهانی درآمد که اتفاق بسیار خوبی است.

وی ضمن تشریح فرآیند ثبت شهر جدید هشتگرد به عنوان عضو جدید شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو افزود: انسجام اجتماعی، ورزش و سلامت سه محور اساسی این عضویت است  و در کنار آن باید توجه ویژه‌ای نیز به یادگیری مادام‌العمر به معنای یادگیری برای هر کس و در هر زمان  که از مفاهیم پایه شهرهای یادگیرنده صورت گیرد.