شناسهٔ خبر: 70289 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون مسافری راه‌آهن خبر داد:

اولین حرکت قطار تهران- آنکارا در ۱۶ مردادماه/ پیش فروش بلیت امروز آغاز می‌شود

میر حسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن از راه‌اندازی قطار تهران- آنکارا در ۱۶ مردادماه امسال خبر داد و گفت: پیش فروش بلیت قطار تهران- آنکارا امروز آغاز می‌شود.

میرحسن موسوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از راه‌اندازی قطار مسافری تهران-آنکارا در ۱۶ مرداد ماه خبر داد و گفت: پیش‌فروش بلیت قطار تهران-آنکارا از امروز آغاز می‌شود.

وی افزود:‌ قطار تهران-آنکارا به‌صورت ترکیبی از تهران تا دریاچه وان با واگن‌های کشور ایران حرکت می‌کند، سپس برای عبور از دریاچه وان از قایق‌های فری‌بُت‌ و آن سوی دریاچه تا آنکارا نیز از واگن‌های کشور ترکیه استفاده می‌شود.

موسوی با بیان اینکه «قیمت بلیت قطار تهران-آنکارا ۴۳ یورو است» یاد آور شد: از شرکت‌ها درخواست‌ شده در مرحله اول بر روی بلیت تخفیف البته به‌صورت ریالی اعمال کنند.

معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به نحوه جابجایی مسافران از تهران تا آنکارا بیان داشت: این قطار تهران را به مقصد آنکارا ترک کرده و پس ازعبوراز ایستگاه زنجان،تبریز، سلماس وارد ایستگاه مرزی رازی می شود در ایستگاه رازی تشریفات گمرکی و کنترل گذرنامه ها انجام می شود.  سپس قطار در ادامه مسیر پس از طی ۳ کیلومتر در ایستگاه مرزی کاپیکوی در ترکیه برای بررسی گذرنامه ها و گمرک توسط ماموران این کشور متوقف می شود.

وی در ادامه بیان داشت: قطار پس از سیر ۱۰۷ کیلومتر وارد ایستگاه وان می‌شود و در اسکله وان مسافران سوار کشتی (فری بوت) شده و پس از ۵ ساعت مسافرت با کشتی بر روی دریاچه وان به ایستگاه تات وان رسیده و پس از سیر ۱۳۳۰ کیلومتر سفر خود را با قطار ترکیه تا آنکارا ادامه می دهند تا به آنکارا برسند.