شناسهٔ خبر: 70301 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مجری شبکه شهرهای یادگیرنده سازمان یونسکو عنوان کرد

انسجام اجتماعی، ورزش و سلامت اجتماعی، سه محور شهر یادگیرنده هشتگرد/ یادگیری مادام‌العمر از اهداف بنیادین شهرهای یادگیرنده است

شهر یادگیرنده نوید سعیدی‌رضوانی، انسجام اجتماعی، ورزش و سلامت اجتماعی را از محورهای مد نظر شهر جدید هشتگرد در شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده برشمرد و اظهار کرد: یادگیری مادام‌العمر از مفاهیم مهم و اساسی شبکه شهرهای یادگیرنده است که بر مبنای آن یادگیری برای هر کس در هر زمان و در هر مکان دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نوید سعیدی‌رضوانی، مجری شبکه شهرهای یادگیرنده سازمان یونسکو در آیین رونمایی از عضویت شهر جدید هشتگرد به این شبکه جهانی که روز شنبه پنجم مردادماه در محل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد برگزار شد، با اشاره به اینکه پیوستن شهر جدید هشتگرد به این شبکه جهانی یک کار تیمی بود که به نتیجه رسید، گفت: این عضویت یک دستاورد بسیار بزرگ است به‌طوری‌که پیش از این تنها یک شهر جدید به عضویت این شبکه در آمده بود.

وی با بیان اینکه صلاحیت‌ها، قابلیت‌ها و مواردی نظیر فعالیت‌های نهادهایی مانند مدارس اجتماع‌محور و سرای محله را به دبیرخانه شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده گزارش کردیم و این فعالیت‌ها مورد توجه دبیرخانه این شبکه قرار گرفت و به آن امتیاز داده شد، افزود: شهر جدید هشتگرد در کنار شهرهای بزرگی نظیر یزد و مشهد امسال به عضویت شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده درآمد که نشان‌دهنده تلاش همه دستگاه‌های شهر جدید هشتگرد است.
رضوانی در ادامه به فرآیند ثبت شهر جدید هشتگرد در این شبکه جهانی پرداخت و اظهار کرد: سازمان جهانی یونسکو برای ثبت شهرها در این شبکه جهانی، تنها نهادهای عمومی و غیردولتی را به رسمیت می‌شناسد، بنابراین پرونده شهرجدید هشتگرد باید از سوی شهرداری به این سازمان ارسال می‌شد تا مورد بررسی قرار گیرد که با هماهنگی انجام‌شده این کار صورت گرفت.

وی، سه محور انسجام اجتماعی، ورزش و سلامت اجتماعی را از محورهای مد نظر شهر جدید هشتگرد در این شبکه جهانی برشمرد و اظهار کرد: یادگیری مادام‌العمر از مفاهیم مهم و اساسی شبکه شهرهای یادگیرنده است که بر مبنای آن یادگیری برای هر کس در هر زمان و در هر مکان دنبال می‌شود. بنابراین در شهر یادگیرنده در کنار نهادهای نظیر خانواده و مدرسه، یادگیری مادام العمر به صورت سیستماتیک دنبال می‌شود.

سعیدی رضوانی افزود: امیدواریم طی برنامه چهار ساله شاخص‌ها را بهبود داده و بتوانیم به انسجام اجتماعی لازم رسیده و بهبود سلامتی روانی و جسمی مردم را از طریق ورزش فعالیت‌های اجتماعی، با تاکید بر فضاهای بیرونی و شهری شهروندان بدست آوریم که البته در این زمینه سراهای محله و ثمن ها و شهرداری و شرکت عمران شهرجدید هشتگرد حتما یاری‌گر ما خواهند بود.