شناسهٔ خبر: 70331 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امکان پیگیری پرونده‌ها از طریق اتوماسیون تا حصول نتیجه فراهم شد

تغییر ملاقات مردمی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از ماهانه به هفتگی

جلسه طبق اعلام و تأکید وزیر راه و شهرسازی بخش ملاقات مردمی مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها بابت حل مشکلات مراجعه‌کنندگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، طبق اعلام و تأکید وزیر راه و شهرسازی بخش ملاقات مردمی مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها بابت حل مشکلات مراجعه‌کنندگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در این خصوص اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با توجه به اهمیت املاک این استان یکی از پر رفت و آمدترین ادارات کل به شمار می‌رود و این موضوع با تغییر مدیرکل با سمت‌وسو و روندی جدید پیگیری می‌شود.

در این خصوص بعد از انتصاب رضا نگهبان به‌عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان تهران از سوی محمد اسلامی رویکرد ملاقات مردمی با شرایطی متفاوت انجام می‌گیرد که یکی از این موارد تبدیل ملاقات از ماهانه به هفتگی است.

در این بازدیدهای هفتگی ۵ تا ۱۰ نفر مراجعه‌کننده حضور پیدا می‌کنند که در هر جلسه به‌جز مدیرکل برای بررسی پرونده‌ها به‌صورت موردی، رئیس بخش و کارشناس‌های مربوط به آن پرونده نیز در این ملاقات حضور دارند.

طبق اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون ۴۶ ملاقات مردمی انجام‌گرفته که با تغییر رویکرد آماری نزدیک به ۱۱۰ ملاقات سال ۹۷ دارد که به نظر می‌رسد با تداوم این روند بدون شک از این میزان خواهد گذشت.

با توجه به اتوماسیون اداری اداره کل راه و شهرسازی این امکان برای مراجعه‌کنندگان به این اداره در نظر گرفته‌شده که بعد از  ثبت پرونده در دبیرخانه اداره کل، روند پرونده را تا حصول نتیجه از طریق اتوماسیون پیگیری کنند.

همچنین برای مراجعات راحت‌تر با بارگذاری قوانین و بخشنامه‌ها در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اقدام به تسهیل گری برای مراجعه‌کنندگان صورت گرفته است.

لازم به ذکر است تاکنون اهم موارد رجوع شده از سوی مراجعه‌کنندگان بابت پیگیری به اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، درخواست‌هایی همچون انتقال زمین، سند مالکیت، خرید قدرالسهم، تداخل سندی، تنظیم قولنامه، اعلام موات، صدور سند، پیگیری مشکل در کمیسیون ماده ۵، اراضی تصرفی، مسکن مهر، حل مشکل ساخت‌وساز، واگذاری زمین، اعتراض به رأی هیأت نمایندگی، مجوز ساخت، جواز بوده است.