شناسهٔ خبر: 70338 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خبر داد

پرداخت تسهیلات بلند مدت به مالکان بافت‌های فرسوده

بافت فرسوده مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از پرداخت تسهیلات بلند مدت به مالکان بافت های فرسوده به ازای هر واحد ساخت، چهارصد میلیون ریال با تسهیلات ۹ درصد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، احمد مرزبان با اشاره به برنامه دولت در اعطای تسهیلات کم بهره مشارکت مدنی به منظور بهسازی بافت های فرسوده گفت: با توجه به انعقاد قرارداد بین وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن، مقرر شد  که به تمامی بافت های فرسوده سطح استان تسهیلات کم بهره با نرخ سود ۹ درصد پرداخت شود که همشهریان می توانند با استفاده از این تسهیلات مشارکتی برای ساخت و تجمیع زمین های مجاور خود، اقدام به ساخت و ساز کنند.

مرزبان در توضیح روند و میزان پرداختی تسهیلات مشارکت مدنی ادامه داد: طبق برنامه های تدوین شده، مبلغ وام پرداختی به ازای هر واحد درحال ساخت یا ساخته شده در کلانشهر اراک چهل میلیون تومان و در سایر شهرهای تابع استان مرکزی سی میلیون تومان با سود ۹ درصد است که حداکثر دوره مشارکت، ۳۰ ماه طبق مقررات داخلی بانک عامل است.

۲۰میلیون تسهیلات به متقاضیان غیر حرفه ای و ۴۰به متقاضیان حرفه ای برای ساماندهی بافت های فرسوده

وی اضافه کرد: باتوجه به شرایطی که شرکت بازآفرینی ایران برای ساماندهی بافت های فرسوده در نظر گرفته؛ مقرر شده که علاوه بر پرداخت تسهیلات فوق، بیست میلیون تومان دیگر نیز بابت هر واحد مسکونی به متقاضیان غیر حرفه ای ساخت با سود هجده درصد پرداخت شود که این رقم برای متقاضیان حرفه ای ساخت، چهل میلیون تومان خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی هدف از اجرای طرح اعطای تسهیلات مشارکت مدنی ساخت را کاهش صدمات پیش بینی شده حوادث ساختمانی در بافت های فرسوده دانست و گفت: متاسفانه حاشیه نشینی چهره نازیبایی را برای شهرهای ایجاد کرده که دولت در نظر دارد به منظور رفع آن، چنین طرحی را با قوت اجرایی کند تا علاوه بر ساخت اماکن مستحکم، چهره زیبایی به شهرهای استان مرکزی بخشیده شود.

مرزبان اظهار کرد: این طرح در تمامی نقاط استان مرکزی که کمیسیون ماده پنج، محله های هدف آن را مشخص کرده، اجرایی می شود که از جمله محله های هدف می توان به مناطقی مانند کوی سجادیه ، شهرک ولیعصر، رودکی، کوی امام علی (ع)اراک و فانوس آباد ، یاقوت آباد ساوه و .. اشاره کرد.

پرداخت تسهیلات تنها به دارندگان سند مالکیت

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: پرداخت تسهیلات تنها به دارندگان سند مالکیت ملک انجام می شود اما باتوجه به اینکه برخی از املاک محله های هدف قولنامه ای است، مالکان آن ها می توانند با مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی و دریافت سند مالکیت برای ملک خود، اقدام به دریافت تسهیلات کنند.