شناسهٔ خبر: 70399 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مراحل دریافت تسهیلات ساخت در بافت‌های فرسوده اعلام شد

نگهبان مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران مراحل دریافت تسهیلات ساخت در بافت‌های فرسوده را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران, رضا نگهبان با اشاره به اینکه متقاضیان باید چهار مرحله را برای دریافت تسهیلات ساخت در بافتهای فرسوده طی نمایند گفت: در مرحله اول متقاضی باید با مراجعه به شهرداری از واقع بودن ملک خود در بافت فرسوده  اطمینان حاصل کنند در واقع آنها در این مرحله باید از شهرداری استعلام بگیرند.

در مرحله دوم با مراجعه به سامانه تسهیلات بهسازی و نوسازی http:// facility.udrc.ir  ( بارگزاری مدارک شناسایی، سند مالکیت، پروانه ساختمان ،استعلام وقوع ملک در بافت ناکارآمد شهری شهرداری ....) ثبت نام  و کد رهگیری دریافت نمایند.

 وی ادامه داد:در مرحله سوم متقاضی باید به اداره راه و شهرسازی شهرستان (در شهر تهران مراجعه به سازمان نوسازی شهرداری تهران)  مراجعه کند .

نگهبان با تاکید بر اینکه در این مرحله  متقاضی باید اصل مدارک و همینطور کد رهگیری ثبت نام شده در سامانه را به همراه درخواست دریافت معرفی نامه تسهیلات ساخت به بانک های عامل(صدور معرفی نامه)  وتایید توسط اداره کل راه وشهرسازی استان تهران در اختیار داشته باشد گفت: با تکمیل مدارک و طی نمودن مراحل مذکور متقاضی در مرحله آخر با مراجعه به سرپرستی بانک عامل می تواند تسهیلات را دریافت نماید.