شناسهٔ خبر: 70457 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

آمادگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای نصب دوربین سرعت سنج در نقاط پرحادثه

جلسه ارومیه مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از آمادگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای نصب دوربین سرعت سنج در نقاط پرحادثه دارای تصادفات به دلیل سرعت بالا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی,  مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در نشست با معاون امور عمرانی استاندار، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای و فرماندار پلیس راه استان آذربایجان غربی با مطلوب ارزیابی نمودن مجموعه فعالیت های ایمنی و ترافیکی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از مدیرکل آذربایجان غربی قدردانی کرد و گفت: بعد از واگذاری دبیرخانه کمیسیون ایمنی حمل و نقل به ادارات کل استانی، استان آذربایجان غربی عملکرد مطلوبی داشته و به صورت منظم و با ارائه نسخه های مناسب اهتمام ویژه ای در زمینه ارائه راهکارهای ایمنی و کاهش تصادفات دارد.

صالحیان ادامه داد: تصادفات راکبان موتورسوار و ادوات کشاورزی موضوع مهمی در استان آذربایجان غربی به جهت موقعیت خاص جغرافیایی و کشاورزی است و می بایست در این خصوص اقدامات فرهنگی متناسب با شرایط بومی و فرهنگی هر شهرستان انجام شود.

وی با اشاره به بالا بودن آمار کشته های ناشی از تصادفات با وجود اجرای طرح های ایمنی نرم افزاری و سخت افزاری مختلف اظهار کرد: این امر نشان از افزایش شدت تصادفات است که عامل انسانی در اینخصوص ارتباط مستقیم دارد.

این مقام مسئول یادآور شد: از سال ۹۰ تا ۹۷ کاهش یک و نیم درصدی تعداد فوتی های تصادفات جاده ای استان آذربایجان غربی  را شاهد بوده ایم که امیدواریم این روند کاهشی در سال های آتی با عملکرد قابل چشمگیرتری استمرار یابد.

صالحیان گفت: در کل کشور ۱۶۰ محور پر خطر در کشور داریم که سهم آذربایجان غربی تنها ۱۱ محور است و در هر نقطه ای که علت عمده تصادف آن سرعت باشد، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور  آمادگی خود را برای نصب دوربین سرعت سنج در آن نقطه اعلام می کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به چشم اندازی آتی کمیسیون ایمنی حمل و نقل در کاهش تلفات ناشی از تصادفات عنوان کرد: برای لازم الاجرا بودن مصوبات کمیسیون ایمنی نیازمند توجیه مدیران دستگاههای عضو و همچنین اختصاص ردیف اعتباری ویژه برای عملیاتی نمودن مصوبات فوری هستیم.

پیمان آرامون اجرای برنامه های فرهنگی در خصوص کاهش تصادفات را خواستار شد و گفت: این برنامه ها به معنای در اختیار گرفتن تریبون سخنرانی در برنامه های رسانه ملی نیست بلکه باید به صورت نامحسوس و در سطح کلان نسبت به تغییر عادت ها، روش ها و سنت های زندگی مردم برای ایمن شدن ترددهای جاده ای حرکت کرد.

وی با تقدیر از رویکرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در توجه به موضوعات ایمنی و امنیت سفرهای جاده ای اضافه کرد: آذربایجان غربی از طبیعت خشنی برخوردار است که این امر تمدید روسازی و رنگ آمیزی ترافیکی محورهای ارتباطی این استان در بازه های زمانی نزدیک با اختصاص اعتبارات مناسب و به موقع را می طلبد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در این نشست با شرح مختصری در مورد وضعیت ایمنی محورهای مواصلاتی استان گفت: در۳۰ کیلومتری مبادی ورودی و خروجی شهرها نسبت به نصب نیوجرسی در سطح محورهای استان اقدام شده است که از آن جمله میتوان به محور ارومیه - مهاباد و سه راهی شوط اشاره نمود.

ارسلان شکری به نصب گاردریل در محورهای مواصلاتی استان از جمله در محور مهاباد - سردشت اشاره نمود و افزود: ۹ نقطه مستعد تصادف در محورهای ارتباطی استان آشکار سازی شده و در ۲۷ نقطه نیز بصورت امانی اقدامات آشکار سازی انجام گرفته است.

وی افزود: در بحث ایمنی و نگهداری راههای روستایی نیز برای پیاده نمودن نهضت آسفالت راههای روستایی اقدامات لازم انجام گرفته و قراردادهای مربوطه منعقد شده است.