شناسهٔ خبر: 70481 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش گشت‌های تلفیقی پلیس و راهداری در جاده‌های استان اردبیل

دوربین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش گشت‌های تلفیقی پلیس و راهداری باهدف کاهش تصادفات جاده‌ای خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل،علی رحمتی که در نشست با روسای ادارات راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان‌ها و فرماندهان پاسگاه‌های پلیس راه استان سخن می گفت با بیان اینکه ۸۰ درصد تصادفات در محورهای شمالی استان طبق بررسی کارشناسان پلیس و راهداری بخاطر سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ است اظهارامیدواری کرد با حضور شبانه روزی گشت‌های تلفیقی محسوس و نامحسوس پلیس و راهداری شاهد کاهش تلفات و تصادفات باشیم.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل ثبت بیش از ۳۹ میلیون تردد در چهارماه اول امسال در استان را یادآورشد و تصریح کرد:در کنار اقدامات ایمن سازی ،برای کاهش تصادفات جریمه‌های ارشادی نیز می‌تواند در فرهنگ‌سازی رانندگی نقش مهمی ایفا کند.

عضو شورای اداری استان اردبیل بر تعامل و همکاری همه جانبه پلیس راه و راهداری تاکید کرد و گفت: متاسفانه ۷۰ درصد تلفات جاده ای در شهرستانهای مشکین شهر ، گرمی و پارس آباد رخ می دهد که در چهارماه نخست امسال نیز به ترتیب بیشترین تخلفات سرعت غیرمجاز با ۱۴۴ هزار مورد تخلف در محور مشکین شهر- اردبیل و ۱۲۳ هزار مورد در مسیر بران- سه راهی سربند در محور پارس آباد به ثبت رسیده است.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل افزود: برای کاهش تلفات و تصادفات جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل برنامه های مختلفی همچون اجرای سرعت گیرهای مجازی و خطوط لرزاننده عرضی،تجدید خط کشی محورها،آرام سازی ترافیک،ایجاد خاکریز درمحل پرتگاهها،روکش آسفالت و ایجاد روشنایی بصورت نقطه ای را در دستورکار خود قرار داده است.

ثبت بیش از۹۰۰۰۰۰۰ تخلف در محورهای مواصلاتی استان طی ۴ماه

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با اشاره به ثبت ۶ میلیون و ۲۶۱ هزار تخلف عدم رعایت فاصله طولی ،۲ میلیون و ۴۵۴ هزار مورد تخلف سرعت غیرمجاز و ۶۳۱ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان توسط ۶۴ سامانه تردد شمار در ۴ ماه گذشته تصریح کرد: مانور روز بدون حادثه باهدف آگاهسازی و فرهنگ سازی کاهش تصادفات و رعایت قوانین بزودی در استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با قدردانی از تلاش های خبرگزاری ها،مطبوعات،فعالان فضای مجازی و به ویژه صداوسیما در خصوص فرهنگ سازی رانندگی و رعایت قوانین افزود:پیام های ایمنی،ترافیکی و هشداری با موضوع کاهش تصادفات بزودی در قالب بنر و بیلبورد درمحورهای مواصلاتی استان نصب خواهد شد.

علی رحمتی گفت: درکنار حضور مستمر پلیس و راهداری در محورها تلاش می کنیم باهماهنگی های لازم از طریق فرماندهان سپاه شهرستانهای مشکین شهر ، گرمی و پارس آباد از نیروهای ولایی بسیج نیز جهت حضور در محورها برای کاهش تلفات استفاده کنیم.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل تصریح کرد:با برنامه ریزی مناسب،حضور شبانه روزی و بسیج همه امکانات تلاش می کنیم در دوماه مرداد و شهریور میزان تلفات و تصادفات جاده ای را کاهش دهیم.

عضو شورای اداری استان اردبیل نظارت ویژه بر عملکرد شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر را در قالب طرح تابستانی و کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ راهداری خاطرنشان کرد و از روسای ادارات راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستانها خواست با برنامه ریزی مناسب از فراربارها و حمل اضافه تناژ در محورها به شدت برخورد کنند.