شناسهٔ خبر: 70492 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

۸۹ هزار میلیارد ریال برای بازسازی مناطق سیل زده اختصاص یافت

عزیزالله مهدیان عزیزالله مهدیان، گفت: ۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای بازسازی و ساخت واحدهای آسیب دیده در مناطق سیل‌زده کشور تخصیص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، «عزیزالله مهدیان» در نشست کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان مرکزی افزود: جاری شدن سیلاب فروردین امسال به ۱۶۸ هزار واحد مسکونی در ۲۱ استان کشور خسارت وارد کرد که ۷۴ هزار واحد از مجموع این واحدها احداثی و بقیه تعمیری هستند.

وی ادامه داد: ۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت و ۲۹ هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض برای بازسازی و ساخت واحدهای خسارت دیده در مناطق سیل‌زده کشور اختصاص یافته است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بیشترین خسارت در سیلاب بهار امسال به واحدهای مسکونی استان‌های لرستان، خوزستان، گلستان، مازندران، خراسان شمالی، همدان و مرکزی وارد شده است.

مهدیان خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بازسازی واحدهای تعمیراتی تا پایان مرداد ماه و احداثی تا پایان سال جاری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: واحدهای فرسوده در روستاهای استان مرکزی از جمله فرسوده‌ترین و آسیب‌پذیرترین واحدهای روستایی در کشور است که در صورت بارش بارندگی های شدید احتمال بروز خسارت در این واحدها وجود دارد.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: حدود پنج هزار و ۲۰۰ واحد روستایی و شهری استان مرکزی از جمله واحدهای احداثی هستند که منابع بازسازی این واحدها تامین و بازسازی آنها آغاز شده است.

مهدیان افزود: اقدامات انجام شده در استان مرکزی بر اساس سهمیه اولیه مناسب بوده و فعالیت‌های بازسازی به خوبی انجام شده است و تسهیلات بخش دوم که به تازگی به تصویب دولت رسیده، به میزان واحدهای خسارت‌دیده به استان تخصیص می‌یابد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود استان مرکزی از جمله استان‌های نخست در زمینه ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده در سیلاب اخیر باشد.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به واحدهای روستایی خسارت دیده در سیلاب اخیر را ۷۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: یک هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت برای بازسازی و تعمیر واحدهای روستایی به استان مرکزی اختصاص یافته است.