شناسهٔ خبر: 70524 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن خبر داد:

احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی براي كم درآمد‌ها با همكاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

عباس فرهادیه مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن با اشاره به احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی براي گروه‌هاي كم درآمد با همكاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از امضاي تفاهم نامه همكاری در هفته آينده براي آغاز عمليات اجرايی خبر داد.

عباس فرهادیه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از امضای تفاهمنامه احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای هدف بین وزارت راه و شهرسازی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در هفته آينده خبر داد و گفت: مقرر شده است اين تعداد واحد مسکونی در شهرهای هدف و محروم به منظور خانه دار كردن گروه های نیازمند و آسيب پذير فاقد مسكن،اجرایی و عملیاتی شود.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن مدت زمان اجرای این تفاهم نامه را تا پایان سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و افزود: به منظور اجرای این تفاهم نامه، مقرر شد تا کارگروه اصلی متشکل هفت عضو شامل معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت توسعه‌گران عمران به نمايندگي از ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، رئیس هيأت مديره شرکت توسعه‌گران عمران، مدیرعامل سازمان اموال و املاک ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مدیرعامل بانک مسکن، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و معاون شهرسازی و معماری تشكيل شود.

وي ادامه داد: كميته هاي اجرايي كارگروه مشترك در سه بخش تأمين زمين، تأمين مالي و شهرسازي تشكيل خواهد شد كه احصاء، معرفي و شناسايي اراضي، ارزشگذاري اراضی و روش‌هاي واگذاري واحد‌هاي احداثي موضوع تفاهم نامه در كميته تأمين زمين بررسي خواهد شد.

فرهادیه اضافه كرد: بر اساس اين تفاهمنامه ستاد اجرايي فرمان امام (ره) فهرست متقاضيان واجد شرايط را براي كنترل فرم "ج" طبق قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن به سازمان ملي زمين و مسكن ارائه و ظرف يك هفته سازمان ملي زمين و مسكن  پاسخ را به ستاد ارائه خواهد كرد.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن  بيان داشت: بر اساس متن تفاهمنامه نهايي شده، شرايط و الویت‌بندي متقاضيان با رعايت مفاد ماده (۱) آيين نامه اجرايي قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن انجام خواهد شد.

تفاهم نامه همكاري در احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی براي گروه‌هاي كم درآمد‌ با حضور محمد مخبر رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) و محمد اسلامي وزير راه و شهرسازي هفته آينده در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی امضا خواهد شد.