شناسهٔ خبر: 70557 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

بيست و چهارمين روز از عمليات حج؛ اعزام ۴۰۰۰ زائر خانه خدا از فرودگاه‎های کشور

حجاج بر اساس آمار اعلام شده از سوي مسئول عمليات حج شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايی ايران در بيست و چهارمين روز از عمليات اعزام زائران خانه خدا حدود ۴۰۰۰ زائر به سرزمين وحی اعزام می‎شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايی ايران، بر اساس اين آمار تا ديروز، ۸ مرداد، با گذشت ۲۳ روز از عمليات حج، طي ۳۰۰ پرواز شرکت هواپيمايی هما، ۷۳۹۴۲ زائر از فرودگاه‎های فعال در اعزام زائران خانه خدا اعزام شده‎اند.

بر همين اساس امروز، ۹ مرداد، فرودگاه‎‎های ارومیه، اصفهان، تبریز، مشهد، همدان و امام خمينی(ره)، در قالب ۱۶ پرواز ديگر حدود ۴۰۰۰ زائر را رهسپار فرودگاه‎های مدينه و جده خواهند کرد.

طبق آمار تا پايان بیست و سومین روز، با اعزام ۸۵ درصد زائران خانه خدا، ۱۸۲ پرواز به فرودگاه مدينه و ۱۱۸ پرواز به فرودگاه جده اعزام شده‎اند که از این بین بيش از ۸۳ درصد پروازها با تعجیل، به موقع و یا با کمترین تاخیر و باقی نیز با تاخیر بالای ۳۰ دقیقه انجام شده‎اند.

گفتني است؛ در طي اين مدت پروازهاي اعزام زائران خانه خدا در فرودگاه‎هاي شیراز، اهواز، بوشهر، زنجان، يزد، ساري، گرگان، بيرجند، زاهدان، بندرعباس، کرمانشاه، رشت و کرمان به پايان رسيده است.