شناسهٔ خبر: 70567 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

تنها ۱۰ درصد از اراضی دولتی به وزارت راه و شهرسازی واگذار شده است

محمد رضا رضایی کوچی محمدرضا رضایی کوچی با اعلام خبر ورود کمیسیون عمران از طریق قانونگذاری برای رفع نقایص تولید انبوه مسکن گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده، تنها ۱۰ درصد از اراضی دولتی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته که این میزان بسیار کم و ناچیز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ‌ محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از عدم واگذاری اراضی دولتی به وزارت راه و شهرسازی برای تولید انبوه مسکن گفت: متأسفانه هنوز وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در جهت واگذاری اراضی دولتی به وزارت راه اقدام نکرده‌اند.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس‌جمهوری اخیراً به وزارتخانه‌ها دستور داد که این دستگاه‌ها نسبت به واگذاری اراضی به وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند، زیرا وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح ملی مسکن و تولید انبوه، به اراضی بسیاری نیاز دارد.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های واصله، تنها ۱۰ درصد از اراضی دولتی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته که این میزان بسیار کم و ناچیز است.

رضایی کوچی ادامه داد: اراضی دولتی و منابع طبیعی متعلق به مردم و کشور است و هیچ دستگاهی حق ندارد که این اراضی را واگذاری نکند، بنابراین دولت باید دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها را مکلف به واگذاری اراضی به وزارت راه و شهرسازی کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان بیان کرد: اعضای کمیسیون عمران مجلس در نظر دارند که طبق ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس، اقدام به بررسی، تجزیه و تحلیل خلاء‌های موجود در حوزه تولید انبوه مسکن کنند تا پس از آن بتوانیم با قانون‌گذاری موانع و نقایص را رفع کنیم.