شناسهٔ خبر: 70610 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان:

اعتبارات تخصیص یافته به راهداری لرستان ۱۰ درصد خسارات وارده است / مسئولان و نمایندگان مجلس پیگیری و همکاری کنند

شرفی عباس شرفی گفت: از وقوع سیل تا به امروز ۱۰۸ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی راههای تخریب شده لرستان به راهداری اختصاص یافته است که این رقم تنها ۱۰ درصد خسارات وارده است و جوابگوی بازسازی و بهسازی نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستانع عباس شرفی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه خرم‌آباد با اعلام این خبر اظهار داشت: با این اعتبار اندک، امکان مرتفع ساختن تمام مشکلات مردم در بخش راه نیست بر این اساس در شرایط فعلی در نظر داریم راه‌های مهم و اولویت‌دار را تا قبل از فصل بارندگی ترمیم کنیم از مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز انتظار داریم پیگیر جذب اعتبارات مورد نیاز باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با قدردانی از نماینده ولی‌فقیه در استان و ستاد نمازجمعه خرم‌آباد به دلیل فرصتی که در اختیار راهداری لرستان قرار دادند تا عملکرد خود را در پساسیل ارائه نمایند، گفت: با وقوع سیل‌های ویرانگر فروردین ۹۸، علاوه بر تخریب خانه و کاشانه مردم بیش از ۲۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان دچار انسداد شد به‌طوری که راه ارتباطی ۸۷۰ روستا مسدود شد.

شرفی تخریب بیش از ۶۰۰ دستگاه پل از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد را از خسارات سیل به استان عنوان کرد و گفت: درمجموع در سیل امسال بیش از یکهزار و ۱۳۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌ها و ابنیه فنی استان وارد شد.

وی اظهار کرد: از دوازدهم فروردین که تمام راه‌های منتهی به شهرستان پلدختر و شهر معمولان مسدود شده بود راهداری لرستان به عنوان متولی اصلی نگهداری و حفظ راه‌ها به‌سرعت وارد عمل شد تا کار امدادرسانی به مردم را تسهیل نماید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: خوشبختانه با اقدامات جهادی و تلاش شبانه‌روزی همکاران و بسیج امکانات در ساعت چهار بامداد اولین راه دسترسی به پلدختر از گردنه دهلیج باز شد و در سومین روز بعد از وقوع سیل راه دسترسی به هر دو شهر پلدختر و معمولان بازگشایی و مسیر خدمت‌رسانی دستگاه‌های امدادرسان فراهم گردید.

وی گفت: با بازگشایی مسیرهای شهرستان پلدختر حجم خسارات به راهها نمایان شد و متوجه شدیم که جبران این خسارات از توان استان خارج است که با درخواست از سازمان راهداری خواستار ورود استان‌های معین شدیم و با پاسخ مثبت سازمان، تمام امکانات و تجهیزات ۱۹ استان وارد لرستان شدند و در یک اقدام جهادی، تلاش شبانه‌روزی و خستگی ناپذیر با همکاری نیروهای سپاه، قرارگاه خاتم‌الانبیا و ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۴۵ روز همه محورهای دسترسی به مناطق سیل زده پلدختر و همچنین راههای روستایی مسدود استان بازگشایی شد که جا دارد از نیروهای نظامی و استان های معین قدردانی کنیم.

شرفی انتقال و مونتاژ ۱۰ دستگاه پل فلزی بزرگ برای جایگزینی پل‌های تخریب‌شده را از اقدامات شاخص راهداری لرستان دانست و گفت: با اقدام به‌موقع در ۵۰ روز اول، عملیات انتقال و مونتاژ ۵۰۰ متر پل فلزی صورت گرفت که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود و خوشبختانه با نصب این پلها توانستیم رضایت مردم را بدست آوریم.

وی با بیان اینکه نیروهای راهداری لرستان در حال حاضر نیز به طور شبانه‌روزی مشغول خدمت‌رسانی هستند، گفت: یکی از مهم‌ترین محورهای استان محور خرم‌آباد - پلدختر می‌باشد که خسارات قابل توجهی به آن وارد شده است اقدامات کوتاه‌مدت را در این محور انجام داده‌ایم اما درصورت عدم تخصیص به‌موقع اعتبارات، در فصل بارش احتمال تخریب مجدد وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان  از اختصاص اعتبار بازسازی محور قدیم پلدختر و ساخت واریانت جدید در این محور خبر داد و افزود: با پیشنهادی که در سفر معاون اول رئیس جمهور مطرح نمودیم و با تلاش و پیگیری راهداری و راه و شهرسازی، این اعتبار برای محور پلدختر در نظر گرفته شده است پیمانکار انتخاب و به‌زودی کار خود را آغاز خواهد کرد امیدواریم هرچه سریعتر شاهد بازسازی این محور مهم و شریانی باشیم.

شرفی گفت: محور قدیم پلدختر راه دسترسی شهرهای ویسیان و معمولان و قطب تولید انجیر کشور است همه تلاش خود را خواهیم کرد تا رضایت مردم این مناطق را جلب نماییم.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های خرم‌آباد، الیگودرز، کوهدشت، چگنی، دلفان، سلسه و بروجرد نیز خسارات زیادی دیده‌اند امید داریم با حمایت مردم، مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی حداقل‌هایی را که به دولت پیشنهاد نموده‌ایم با اقدامات جهادی و تعامل بین‌بخشی همه دستگاه‌ها محقق و زیرساخت‌ها فراهم گردد.

لازم به ذکر است معاونان و پرسنل راهداری لرستان نیز در نمازجمعه خرم‌آباد حضوری پرشور داشتند و بروشورهای حاومی عملکرد این اداره کل در مناطق سیل‌زده بین نمازگزاران توزیع شد. همچنین به همت پرسنل خدمات، ایستگاه صلواتی این اداره کل به مناسبت شهادت حضرت امام جواد(ع) برپا گردید و میزبان نمازگزاران بود.