شناسهٔ خبر: 70618 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران:

علائم جاده‌ای در افزايش ضريب ايمنی راه‌ها نقش موثری دارند

نصب تابلو مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران عنوان کرد : علائم جاده اي در افزايش ضريب ايمني راه ها نقش موثري دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ، عباسعلی نجفی با بيان اين مطلب اظهار داشت: علائم از نظر استقرار و جانمايي بر دو نوع افقي (‌ از قبيل چشم گربه اي ، خط كشي ، هاشورها و ... ) و عمودي ( از قبيل تابلوهاي اطلاعاتي ، اخباري ، انتظامي و .... ) بوده كه به عنوان زبان گوياي جاده ها محسوب مي شوند.

وي با اعلام نقش علائم در ايمني محورها تاكيد کرد : از آنجا كه تهيه علائم از محل اعتبارات ملي بوده ، لذا حفظ و صيانت از آنان موجب حفظ سرمايه ملي محسوب كه همانا يكي از وظايف ذاتي همه آحاد ملت بوده و همينطور سبب ايجاد انگيزه و تلاش بيشتر راهداران در نگهداري از راه ها مي‌شود.

نجفی ضمن برشمردن اقدامات وسيع اين اداره كل در زمينه ايمني محورهاي استان تصريح کرد : پاكسازي و زيباسازي حريم راه ها ، نصب دوربين‌هاي نظارت تصويري, نصب تابلو هاي فلورسنتي جهت آشكار سازي نقاط پر حادثه، تقويت علائم افقي وعمودي، بهبود وضعيت حفاظ ها و نگهداري روشنايي محورها، ايمن‌سازي و ساماندهي نقاط پرحادثه، خط كشي و لكه‌گيري، شستشو و ترميم علائم، جمع‌آوري لاشه حيواني و زباله در سطح محورها از جمله فعاليت‌هايي ايمن‌سازي است كه به طور گسترده توسط راهداران پرتلاش در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در خاتمه افزود: با وجود تلاش شبانه روزي راهداران در جاده ها بايد به اين نكته نيز توجه داشته باشيم كه ضامن سلامتي رانندگان محترم در رانندگي، توجه آنان به علائم موجود در راه ها بوده تا سفري امن و مطمئن را سپري كنند.