شناسهٔ خبر: 70637 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک در هشت استان

گرد و خاک فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و احتمال وقوع پدیده گرد و خاک در هشت استان کشور خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با رادیو اینترنتی وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین نقشه‌های هواشناسی پرداخت و گفت: روز شنبه، دوازدهم مردادماه در سواحل دریای خزر به‌خصوص در استان گلستان، دامنه‌های ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق پیش‌‌بینی می‌‌شود.

وی افزود: همچنین در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی مناطق هرمزگان و با احتمال کمتر در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس رشد ابر و رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق رخ می دهد.

گودرزی از کاهش دمای حدود سه تا پنج درجه‌ای برای روز شنبه در سواحل دریای خزر و شمال‌غرب کشور خبر داد و گفت: در بعدازظهر و اواخر وقت شنبه در استان‌های قم، قزوین، البرز، مرکزی، شرق یزد، جنوب استان‌های سمنان و تهران و شمال و شرق اصفهان گاهی وزش باد شدید همراه با گردوخاک و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود. همچنین تا روز یکشنبه در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با گردوخاک پدیده حاکم خواهد بود.

وی گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه در اکثر مناطق کشور جو آرامی انتظار می‌رود و دما در نوار شمالی کشور افزایش می یابد، البته طی این مدت در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در استان‌های کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابرهای همرفتی و رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در روزهای یکشنبه و دوشنبه دریای خزر مواج خواهد بود، افزود: از بعدازظهر روز دوشنبه و طی روز سه‌شنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، ابرناکی، بارش باران و کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر و مواج شدن دریا پیش بینی می‌شود که شدت آن در استان گیلان و غرب مازندران خواهد بود.