شناسهٔ خبر: 70662 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی:

تمرکز ما پس از ساخت بیمارستان پاوه بر بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه خواهد بود / ۳ بیمارستان دیگر آماده افتتاح و ۷ بیمارستان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

محمدجعفر علیزاده محمدجعفر علیزاده، گفت: علاوه بر بیمارستان قدس پاوه، سه بیمارستان دیگر نیز آماده افتتاح است و ساخت هفت پروژه بیمارستانی دیگر در مراحل نهایی قرار دارد که همگی امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ‌محمد جعفر علیزاده، مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی، در حاشیه افتتاح بیمارستان قدس پاوه در جمع خبرنگاران گفت: علاوه بر بیمارستان قدس پاوه که امروز شاهد بهره‌برداری از آن هستیم، سه بیمارستان دیگر آماده افتتاح است و ساخت ۷ پروژه بیمارستانی دیگر در مراحل انتهایی قرار دارد که همگی امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ساخت این بیمارستان‌ها با وجود تنگناهای شدید مالی ناشی از تحریم صورت گرفته و اجازه ندادیم خللی در ساخت پروژه‌ها ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی در خصوص شروع پروژه‌های بیمارستانی جدید در کشور نیز گفت: فعلا تمرکز بر تکمیل پروژه‌های در دست ساخت است.

علیزاده با اشاره به صرف اعتبار ۴۵ میلیارد تومانی برای ساخت بیمارستان پاوه گفت: مشکلات توپوگرافی قدری روند ساخت این پروژه را کند کرد.

علیزاده در ادامه درباره پروژه در حال ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه بیان کرد: با اتمام ساخت بیمارستان پاوه، تمرکز ما بر ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه خواهد بود.

وی با اشاره به جهش اعتبارات این پروژه در سال جاری گفت: امسال بیش از ۶۲ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این پروژه اختصاص داده شده است. اعتبار ساخت اسکلت بیمارستان ۹۰ میلیارد تومان است و امیدواریم با اعتبارات امسال، این پروژه پیشرفت مطلوبی پیدا کند.

علیزاده خاطرنشان کرد: در صورت تامین اعتبار مناسب این پروژه قاعدتا سه ساله به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در حاشیه مراسم بهره‌برداری از بیمارستان جدید پاوه با اشاره به اهمیت توسعه بناهای درمانی در شهرهای مختلف کشور گفت: بیمارستان یکصد تختخوابی پاوه به‌گونه‌ای طراحی شده است که با بخش‌های تخصصی داخلی، جراحی، زنان و زایمان، کودکان، ۱۲ تخت اورژانس، ۸ تخت مراقبت‌های ویژه، سه اتاق عمل اصلی و یک اتاق عمل اورژانس خدمات‌دهی مطلوبی به بیماران داشته باشد.

محمدجعفر علیزاده اضافه کرد: برای ساخت بیمارستان یکصد تختخوابی پاوه با ۸۶۰۰ مترمربع زیربنا در پنج طبقه ۴۵ میلیارد تومان هزینه شده است. امیدواریم راه‌اندازی این بیمارستان سطح ارائه خدمات درمانی در شهرستان پاوه و استان کرمانشاه را ارتقا دهد.