شناسهٔ خبر: 70668 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

کاهش درآمد شرکت جنرال الکتریک به دنبال زمینگیری بویینگ ۷۳۷ مکس

Max به دنبال زمینگیری هواپیماهای بویینگ ۷۳۷ مکس، درآمد شرکت جنرال الکتریک که تولید کننده موتور این هواپیما است، در فصل دوم سال ۲۰۱۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درآمد بخش هوانوردی شرکت جنرال الکتریک در فصل دوم سال ۲۰۱۹ با ۱.۱ درصد کاهش به ۲۸.۸ میلیارد دلار رسید. 

یکی از محصولات این  شرکت موتور هواپیماست و گفته می شود دلیل اصلی کاهش درآمد آن، زمینگیری بویینگ ۷۳۷ مکس (به عنوان یکی از مشتریان موتورهای تولید شده توسط جنرال الکتریک) بوده است. به طوری که این اتفاق باعث کاهش ۳۰۰ میلیون دلاری درآمد این شرکت در فصل دوم سال بوده است.

جنرال الکتریک همچنین هشدار داده است که تداوم زمینگیری بویینگ ۷۳۷ مکس ممکن است به کاهش ۸۰۰ میلیون دلاری این شرکت در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ خواهد شد.

ارزش سفارش های ثبت شده بخش هوانوردی شرکت جنرال الکتریک در این دوره ۸.۶ میلیارد دلار بوده و نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۸، ۱۰ درصد کاهش یافته است. 

هرچند خبرهای مربوط به ۷۳۷ مکس عموما منفی است، اما به تازگی تحولات مثبتی نیز در رابطه با این هواپیما رخ داده؛ هلدینگ IAG که مالک شرکت های هواپیمایی بریتیش ایرویز و ایبریا است، خواهان تعجیل در تحویل بویینگ های ۷۳۷ مکس شده است. 

این هلدینگ در نمایشگاه هوایی پاریس یادداشت تفاهمی با شرکت بویینگ برای تحویل ۲۰۰ فروند ۷۳۷ مکس در بازه زمانی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ امضا کرده ، اما به تازگی خواهان تعجیل سفارش و آغاز دریافت هواپیماها در سال ۲۰۲۲ شده است.

IAG دلیل این درخواست را تاخیر ایرباس در تحویل هواپیماهای ایرباس A۳۲۱ اعلام کرده است.

منابع: Aviation news, Flight global