شناسهٔ خبر: 7068 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی:

۹ فروند هواپیمای ایرباس در شرایط مناسبی نگهداری شده‌اند

هواپیمایی ماهان دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: همه ۹ فروند هواپیمای ایرباس که بتازگی توسط یک شرکت داخلی خریداری شده از هواپیماهای روز دنیا هستند و در شرایط بسیار مناسبی نگهداری شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مقصود اسعدی سامانی به ایرنا گفت: میانگین عمر متوسط این هواپیماها بین ۱۲ تا ۱۳ سال است و شرکت ماهان قصد دارد از این هواپیماها در مسیرهای طولانی بین المللی خود استفاده کند.

وی با بیان اینکه با ورود این هواپیماها بیش از سه هزار صندلی به ظرفیت ناوگان حمل و نقل هوایی کشور اضافه خواهد شد، گفت: هر ۹ فروند این هواپیماها از کشورهای اروپایی خریداری شده و باید این خرید شرکت هواپیمایی ماهان را به فال نیک گرفت تا دیگر شرکت های هوایی نیز بتوانند با خرید هواپیماهای جدید اقدام به نوسازی ناوگان خود کنند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با یادآوری آنکه ۹ فروند هواپیمای ایرباس خریداری شده هفته گذشته وارد کشور شدند، گفت: با ورود این هواپیماها متوسط عمر ناوگان حمل و نقل هوایی کشور بیش از پیش کاهش خواهد یافت.

به گفته این مقام مسئول، ۸ فروند از این هواپیماها ایرباس ۳۴۰ - ۶۰۰ است که تاریخ تولید آن بین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ بوده و یک فروند دیگر ایرباس A ۳۲۱ است که از این پس در ناوگان هوایی شرکت ماهان پرواز خواهند کرد.

نظر شما