شناسهٔ خبر: 70693 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انجام بیش از ۸۰ هزار نفر- ساعت گشت راهداری سیستان و بلوچستان در چهارماهه ابتدای امسال

خطکشی سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از انجام ۸۰ هزار و ۶۴۰ نفر- ساعت گشت راهداری از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان ایوب کرد اظهار کرد: این گشت‌ها در محورهای اصلی، فرعی و روستایی و به منظور کنترل و حفاظت از راه‌ها و ایجاد حس امنیت و آرامش در مسافران جاده‌ای انجام شده است.

وی به روکش آسفالت ۴۴ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در چهار ماهه ابتدای سال اشاره کرد و افزود: این اقدام در محورهای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان و در راستای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه های مربوطه، به صورت امانی انجام شده است.

کرد اضافه کرد: در همین مدت، به منظور جلوگیری از ورود آسیب به جاده در پی نفوذ آب به لایه‌های زیرین و نیز با هدف زیرسازی و جلوگیری از افت کیفیت رویه آسفالت، عملیات فوگ سیل (قیرپاشی) در ۱۴۰ کیلومتر از راه های استان اجرا شده است. همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه، عملیات موج تراشی راه های شنی و خاکی به میزان ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر و اصلاح شیب شیروانی جمعاً به طول ۵۵ کیلومتر، تهیه و نصب ۴۵۰ متر مربع تابلوی اطلاعاتی، اجرای نیوجرسی مفصلی جمعاً به طول ۲ کیلومتر، تعریض و شانه سازی ۱۲ کیلومتر، خط کشی ۱۰۰۰ کیلومتر جاده و تهیه و نصب علائم افقی در قالب عملیات راهداری مستمر، به انجام رسیده است.

وی در پایان با تأکید بر حفظ و نگهداری مناسب راه ها و بهبود وضعیت موجود آن، هدف از اجرای این طرح‌ها را حفاظت از جاده ها به عنوان سرمایه‌های ملی بیان کرد و افزود: مراقبت از محورهای مواصلاتی در جهت بالا بردن ایمنی آن، یک اولویت مهم برای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است.