شناسهٔ خبر: 70700 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه های اصفهان عنوان کرد:

پيشرفت ۸۵ درصدی توسعه ترمينال خارجی فرودگاه اصفهان/ افتتاح ترمينال در سال جاری

حسن امجدی مديرکل فرودگاه های اصفهان از پيشرفت ۸۵ درصدی اجرای پروژه توسعه ترمينال پروازهای خارجی با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ ميليارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، حسن امجدی در معرفی مهمترین پروژه های در دست اجرای فرودگاه اصفهان عنوان کرد: پروژه توسعه ترمینال پروازهای خارجی با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد ریال از مرداد ماه ۱۳۹۶ شروع شده و با پیشرفت فیزیکی حدود ۸۵ درصد در حال اجراست.

وی اظهار داشت: با اجرای این پروژه فضای ترمینال پروازهای خارجی از ۶۰۰۰ مترمربع به ۱۵ هزار مترمربع افزایش می یابد و نیاز مسافران پروازهای خارجی به فضای ترمینال برطرف و شرایط برای افزایش امکانات و تسهیلات خدماتی فراهم می شود.

مدیرکل فرودگاه های اصفهان به پروژه احداث موتورخانه شماره دو فرودگاه اصفهان نیز اشاره کرد و افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۶ میلیارد ریال با زیربنای ۱۰۰۰ مترمربع و با ظرفيت سرمايش ۱۰۰۰ تن تبرید(سردسازی) و ظرفيت گرمايشي ۵۵۵۰ کیلووات بر ساعت برای تامین هواي مطبوع در ترمینال های پروازی همزمان با پروژه توسعه ترمینال پروازهای خارجی شروع شده و با پیشرفت فیزیکی بیش از۹۰ درصد در حال اجراست. این پروژه و نیز طرح توسعه ترمینال خارجی تا پایان امسال به بهره برداری می رسند.

وی همچنین به پیشرفت ۴۰ درصدی طرح توسعه پارکینگ هواپیما اشاره کرد و توضیح داد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال در فضایی به مساحت ۷۴ هزار مترمربع از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و با پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد در حال اجراست. با اجرای این پروژه جایگاه پارک هواپیما در اپرون فرودگاه اصفهان از ۱۰ به ۲۳ موقعیت افزایش می یابد.