شناسهٔ خبر: 70707 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان البرز:

محور شمشک-دیزین با طراحی و مسیریابی جدیدی در حال پیشرفت است

جعفر قزوینیان جعفر قزوینیان گفت: در سال ۹۵ کارهای اجرایی بخشی از مسیر که در منطقه کوهستانی قرار دارد، شروع شده بود، اما به دلیل رانشی که در اثر بارش‌های سال ۹۶ داشت به مشکل خورد که با طراحی جدید و مسیریابی جدیدی که داشتیم در حال پیش‌برد پروژه هستیم. در یک سال گذشته به دلایل حفظ مسایل زیست محیطی جلسات فراوانی با اداره محیط‌زیست داشتیم و به دلیل زمان‌بر بودن فرایند تصویب واریانت جدید پیشنهادی از طرف محیط‌زیست، ادامه کار با چند ماهی تاخیر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جعفر قزوینیان، معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بازدید روز پنج‌شنبه دهم مردادماه وزیر راه و شهرسازی از پروژه شمشک-دیزین گفت: بازدید وزیر راه و شهرسازی به منظور بررسی وضعیت پروژه، پیشرفت فیزیکی و ارائه پیشنهادها و راهکارها و کمک‌های احتمالی برای انجام این پروژه بود.

وی در توضیح پروژه محور شمشک-دیزین بیان کرد: این پروژه ۲۱ کیلومتر است، که ۱۴ کیلومتر آن در سال‌های گذشته بهسازی و آسفالت شده است. در سال ۹۵ کارهای اجرایی بخشی از مسیر که در منطقه کوهستانی قرار دارد، شروع شده بود، اما به دلیل رانشی که در اثر بارش‌های سال ۹۶ داشت به مشکل خورد که با طراحی جدید و مسیریابی جدیدی که داشتیم در حال پیش‌برد پروژه هستیم.

قزوینیان ادامه داد: در یک سال گذشته به دلایل حفظ مسایل زیست‌محیطی جلسات فراوانی با اداره محیط زیست داشتیم و به دلیل زمان‌بر بودن فرایند تصویب واریانت جدید پیشنهادی از طرف محیط زیست، ادامه کار با چند ماهی تاخیر آغاز شد.

معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان البرز اظهار کرد: بخشی از پروژه توسط پیمانکار حاضر در پروژه انجام می‌شود، اما به‌دلیل افزایش حجم کاری در حال گرفتن مجوز مناقصه هستیم تا پیمانکار دومی هم انتخاب کنیم و انشاءالله سرعت عملیات بالاتر رود تا بتوانیم این جاده را بازگشایی کنیم.

وی درباره پیشرفت پروژه گفت: فقط در قسمتی که مشکل پیدا کردیم، می‌توان گفت که پروژه متوقف است، اما در مجموع اگر کل ۲۱ کیلومتر را درنظر بگیریم، حدود ۸۰ درصد ردیف اعتباری پیشرفت دارد، اما قسمتی که باعث مسدود شدن راه شده است، حدود ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.

به گفته قزوینیان این پروژه مشترک بین استان‌های البرز و تهران است که ۲۱ کیلومتر آن در استان البرز و بقیه آن در استان تهران قرار دارد.

معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان البرز با بیان اینکه استان تهران مشکلات موجود در قسمت استان البرز را ندارند، افزود: قسمت استان تهران به دلیل شرایط بهتر منطقه‌ای این محور، بهسازی‌ آن انجام شده است و فقط نصب تابلو و علائم مانده است. قسمت عمده و مشکل‌ساز این جاده در استان البرز است.  رانشی که اتفاق افتاد، پروژه را به تعویق انداخت.

وی درباره پیشنهاد مدیران پیست دیزین توضیح داد: موازی جاده‌ای که داریم، راه مالرویی در داخل پیست هست. مدیران پیست پیشنهاد کردند این راه را هم بررسی کنیم که جایگزین راه موجود شود. قبلا این راه بررسی شده است و مشخصات هندسی پایین‌تری نسبت به جاده فعلی دارد، اما به دستور آقای وزیر قرار بر بررسی مجدد شد و گزارشی هم باید به ایشان ارائه کنیم.

قزوینیان درباره موضوع احداث تونل که پیش‌تر هم مطرح شده بود گفت: تونل جزو پیشنهادهایی بود که چند سال پیش مشاور پروژه در زمان تصویب پروژه مطرح کرده بود، با توجه به اهمیت سرعت دادن به کار و اینکه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد، باید توجه کرد که بر اساس مطالعات طول تونل ۲ و نیم کیلومتر است و تونلی با این طول با توجه به وضعیت اقتصادی و اهمیت پروژه، چندان سازگاری نداشت به همین دلیل در همان شرایط اولیه در وزارتخانه تایید نشد.