شناسهٔ خبر: 7071 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دیدار معان وزیر و مدیر کل اداره بنادر امیرآباد بررسی شد

افزایش ظرفیت حجمی بندر امیرآباد تا ۳۷۰ هزار تن در سال جاری

ورود اولین محموله از مرز اینچه برون به بندر امیر آباد مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد ضمن تأکید بر بهره مندی این منطقه از پیشرفته ترین تجهیزات اعلام کرد ظرفیت حجمی این بندر تا پایان سال جاری به ۳۷۰ هزار تن خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، علی قنبری معاون وزیر جهاد کشاورزی در بازدیدی از بندر امیرآباد این منطقه را بستری امن برای صادرات و ترانزیت کالا بیان کرد و در ادامه با علی خدمتگزار مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد  درباره موضوعات مختلف بندر به گفت وگو پرداخت.

خدمتگزار در این نشست بندر امیرآباد را به عنوان پایلوت بنادر شمالی کشور با ظرفیتی ۱۲۰ هزار تنی برای نگهداری غلات اعلام کرد.

وی ضمن تأکید بر بهره مندی این بندر از مدرن ترین و پیشرفته ترین تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا خبر دادو گفت : در حال حاضر  ۱۲ مکنده غلات برای تخلیه و بارگیری در منطقه وجود دارد که برنامه ما افزایش ظرفیت حجمی بندر امیرآباد تا  ۳۷۰ هزار تن در سال جاری است.

مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با بیان اینکه ساخت سیلوی غلات یکی از اولویت های سرمایه گذاری در این بندر  است گفت :  عملیات های دیگری از جمله کلنگ زنی پنج پروژه در زمینه ساخت سیلوی غلات با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن نیز در حال اجراست .همچنین  سرمایه گذاری ۵۹۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی از سوی مقامات کشوری و استانی از دیگر برنامه های اداره به شمار می رود.

 ربیع فلاح استاندار مازندران نیز با حضور در این جلسه بیان کرد: توسعه صادرات و ترانزیت کالا از سیاست های اصلی ماست، با توجه به اینکه استان مازندران قطب تولید انواع محصولات بوده، در حال حاضر نیز پتانسیل ها ی لازم برای رسیدن به این مهم فراهم است .

قنبری همچنین در این باره گفت استان مازندران پتانسیل ها و امکانات زیادی دارد و به عنوان استانی مهم و حساس باید مورد توجه قرار گیرد که در این خصوص بندر امیرآباد می تواند یکی از اهداف مورد نظر ما برای رسیدن به اهدافمان باشد .

وی با بیان اینکه این بندر امکانات خاص و استثنایی دارد گفت: کشور قزاقستان در میان دیگر صادرکنندگان گندم بهترین محصول را داراست و مقرر شد تا یک میلیون تن گندم از این کشور هم برای مصرف داخلی و هم برای صادرات مجدد و ترانزیت از طریق بندر امیرآباد به کشور وارد گردد .

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره استعدادهای زیرساختی خوب استان گفت: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب  و پیاده سازی اصل اقتصاد مقاومتی ،تقویت بخش خصوصی می تواند سهم قابل توجهی در توسعه بندر داشته باشد.

 بازدید از محوطه های عملیاتی بندر  و اراضی پشتیبانی منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد از دیگر بخش های این بازدید بود .

نظر شما