شناسهٔ خبر: 70716 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

توزیع ۲۰ درصد منابع تخصیص‌یافته به بازآفرینی/۱۱۰۰ محله در کشور سکونتگاه غیررسمی است

محمد پژمان سیدمحمد پژمان بابیان اینکه 1100 محله در کشور جزء سکونتگاه‌های غیررسمی است، گفت: از مجموع هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص‌یافته به بازآفرینی شهری تاکنون ۲۰ درصد توزیع شده است و مابقی نیز در ماه‌های آینده وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدمحمد پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: هزارو و ۵۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای توسعه و تجهیز خدمات روبنایی و زیربنایی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد تخصیص داده‌ شده که ۲۰ درصد آن توزیع‌ شده است و مابقی در ماه‌های آتی وارد فاز عملیاتی می‌شود.

وی گفت: اگر تسهیلات تمام و کمال ارائه شود هزار و ۵۴۹ پژوه بهسازی و نوسازی خواهیم داشت. 

پژمان بابیان اینکه اصلاح بافت‌های فرسوده جز اهداف لاینفک وزارت راه و شهرسازی است، عنوان کرد: عدم توجه به بافت‌های فرسوده مصیبت‌های زیادی را برای کشور به همراه دارد؛ بنابراین باید تسهیلات مناسبی برای این مقوله در نظر گرفته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر به افرادی که انفرادی اقدام به احداث مسکن در این محلات می‌کنند، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۹ درصد و ۲۰ میلیون تومان تسهیلات دیگر با نرخ سود ۱۸ درصد اعطا خواهد شد و به انبوه‌سازان سنتی نیز به ازای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان و به انبوه‌سازان صنعتی ۱۱۰ میلیون تومان تسهیلات داده خواهد شد.

به گزارش صما، وی گفت: اصلاح بافت‌های فرسوده عزم جدی می‌خواهد و این عزم و اراده در حال شکل‌گیری است و باید موانع موجود بر سر راه اصلاح این بافت‌های هرچه سریع‌تر برطرف شود.