شناسهٔ خبر: 7074 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

کشاورزیان خبر داد:

ایمن‌سازی ۸۵۰ مدرسه حاشیه جاده تا پایان امسال/ ایمنی تردد، اولویت نخست سازمان راهداری

داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تأکید بر لزوم آموزش ایمنی ترافیک به دانش‌آموزان گفت: بخش عمده‌ای از تلفات تصادف‌های جاده‌ای ناشی از خطای انسانی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ داوود کشاورزیان امروز (یکشنبه ۲۰ اردیبهشت) با حضور در مراسم هم‌اندیشی ایمنی دانش‌آموزان که به مناسبت هفته جهانی ایمنی با عنوان ایمنی برای کودکان در مجتمع فرهنگی رضوان برگزار شد ضمن تشکر از جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها و آموزش و پرورش برای برپایی این مراسم و با اشاره به بیانیه کمپین حمایت از ایمنی کودکان در جاده‌ها، گفت: دانش‌آموزان پیامی را به مسئولان انتقال دادند و آن توجه به ایمنی و حفاظت از جان آنها است که در این زمینه دستگاه‌های مختلفی درگیر هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه متأسفانه همه‌ساله جمعیت زیادی از هموطنان بر اساس تلفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند، گفت: علی‌رغم افزایش چشمگیر تعداد وسایل نقلیه شاهد کاهش تلفات رانندگی طی سال‌های اخیر بودیم اما همچنان این موضوع باید بیش از پیش مورد توجه باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده متأسفانه بخش عمده‌ای از تلفات تصادف‌های جاده‌ای ناشی از خطای انسانی است اگر چه راه و خودرو نیز در تصادفات سهیم هستند.

کشاورزیان ادامه داد: وظیفه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نگهداری از وضعیت راه‌هاست که در همین زمینه ایمنی تردد در جاده‌ها اولویت نخست این سازمان است. در کنار این، سازمان راهداری وظیفه دارد با استانداردهای لازم در جهت کاهش رفتارهای پر خطری که زمینه حوادث جاده‌ای را فراهم می‌کند نیز تلاش کند که در این زمینه ابزارهای مختلفی مانند ماشین‌آلات راهداری، دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی، استقرار پلیس و ... به کار گرفته می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه این وزارت برای نصب دوربین‌های ثبت کنترل سرعت گفت: در برنامه‌ای که اخیرا در وزارت راه و شهرسازی به تصویب رسیده تمام راه‌های شریانی کشور که بالغ بر ۳۴ هزار کیلومتر است به دوربین‌های ثبت کنترل سرعت تجهیز می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه ارتقاء سطح فرهنگی نیز باید تلاش شود، گفت: البته باید از سوی رانندگان به حقوق عابر پیاده احترام گذاشته شود موضوعی که در کشور ما کمتر به آن توجه می‌کنند و در این زمینه باید دستگاه‌های مختلفی فرهنگ‌سازی کنند. آموزش و پرورش و صدا و سیما باید از ابزارهای تبلیغاتی خود برای ارتقای سطح فرهنگی جامعه تلاش کنند.

کشاورزیان با بیان اینکه آموزش در دوران کودکی و نوجوانی بسیار ماندگار است، گفت: در این زمینه آموزش و پرورش باید در جهت آموزش رعایت حق تقدم، قوانین و مقررات رانندگی و رعایت حقوق عابران پیاده به دانش‌آموزان آموزش دهد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به وجود بیش از ۴ هزار مدرسه در حاشیه راه‌ها، گفت: اقدام ویژه دیگری در دستور کار این سازمان برای امسال قرار دارد به طوری که در سال ۹۴ به دانش‌آموزان هزار مدرسه آموزش ترافیک و همچنین بیش از ۸۵۰ مدرسه ایمن‌سازی می‌شوند./

نظر شما