شناسهٔ خبر: 70760 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی بیش از ۴۰۰ پرونده تخلفات در کمیسیون‌های حقوقی راهداری لرستان

کامیون از ابتدای سال ۹۸ تا پنجم مرداد ماه تعداد ۴۲۶پرونده تخلفات رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل در کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان بررسی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان, عباس شرفی گفت: در مدت یادشده تعداد ۳۴۶ پرونده تخلفات رانندگان در جلسات عادی و فوق‌العاده کمیسیون ماده ۱۱ استان بررسی شده است که درنهایت  ۱۴۸ راننده تذکر کتبی دریافت کرده، کارت هوشمند ۱۹۵ نفر از رانندگان برحسب میزان تخلف به‌مدت یک، دو و یا سه ماه لغو  و برای ۳ نفر نیز برائت صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه بیشترین تخلفات رانندگان مربوط به بخش کالا  بوده است، افزود: فقدان بارنامه دولتی و صورت‌وضعیت مسافر، اضافه تناژ و مغایرت مندرجات بارنامه و صورت‌وضعیت از تخلفات بارز مطرح شده در کمیسیون ماده ۱۱ استان در این مدت بوده است.

وی اظهار کرد: همچنین در امسال تعداد ۸۰فقره پرونده تخلفات شرکت‌های حمل و نقل در جلسات عادی و فوق‌العاده کمیسیون‌ ماده ۱۲ استان مورد بررسی قرار گرفته است که ۶۷ شرکت تذکر کتبی دریافت نموده، ۹شرکت به پرداخت جریمه نقدی محکوم و برای ۴شرکت نیز رای برائت صادر گردیده است.

شرفی عمده تخلفات مطرح‌شده در کمیسیون ماده ۱۲ استان را درج کرایه کمتر از تعرفه مصوب، عدم تطبیق شرکت با ضوابط سال تاسیس و مغایرت در ثبت سیستم عنوان کرد.