شناسهٔ خبر: 70791 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اعزام بيش از ۸۵ هزار زائر به سرزمين وحی

حجاج بر اساس آمار اعلام شده از سوی مسئول عمليات حج شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايی ايران در پايان بيست و هشتمين روز از عمليات اعزام زائران خانه خدا ۸۵۸۶۴ مشتاق، به سرزمين وحي اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايي ايران، بر اساس آمار تا ديروز (۱۳ مرداد)، این تعداد زائر توسط ۳۴۹ پرواز شرکت هواپيمايی هما، از ۱۹ فرودگاه شامل فرودگاه‎های همدان، شیراز، اهواز، بوشهر، زنجان، يزد، ساري، گرگان، بيرجند، زاهدان، بندرعباس، کرمانشاه، رشت، کرمان، اصفهان، تبریز، ارومیه، مشهد، و امام خميني(ره) به فرودگاههای مدینه و جده اعزام شدند.

به این ترتیب تا پایان بيست و هشتمين روز از عمليات حج با اعزام ۹۷ درصد زائران خانه خدا، ۱۹۳ پرواز به فرودگاه مدينه و ۱۵۶ پرواز به فرودگاه جده اعزام شده‎اند که از این بین بيش از ۸۳ درصد پروازها با تعجیل، به موقع و یا با کمترین تاخیر و باقی نیز با تاخیر بالای ۳۰ دقیقه انجام شده‎اند.

بر همين اساس امروز، ۱۴ مرداد، در بیست و نهمین روز از عملیات حج فرودگاه‎‎های ارومیه، مشهد، و امام خميني(ره)، در قالب شش پرواز ديگر حدود ۱۵۰۰ زائر را رهسپار فرودگاه جده خواهند کرد.

گفتنی است، این پروازها از ۱۷ تیر آغاز شده است و طبق برنامه تا ۱۴ مرداد به پایان می‎رسید که با توجه به افزایش ۲۰۰۰ سهمیه اعزام زائران ایرانی، این زمان تا ۱۶ مرداد افزایش یافته است. به این ترتیب امروز عملیات حج در فرودگاه‎های مشهد و ارومیه به پایان خواهد رسید و فردا، ۱۵ مرداد، فرودگاه‎های اصفهان و تبریز هر کدام یک پرواز و فرودگاه امام خمینی(ره) سه پرواز انجام خواهد داد و آخرین پرواز نیز در روز ۱۶ مرداد، از فرودگاه امام خمینی(ره) انجام خواهد شد.