شناسهٔ خبر: 70862 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیركل دفتر حقوقی و تدوین مقررات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

احکام ۱۵۶۳ پرونده تخلف شركت‌های حمل‌و‌نقل صادر شد

عباسعلی بنی اسدی در سی و یكمین جلسه كمیسون ویژه ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شركت‌های حمل و نقل جاده‌ای در ۲۱ استان ،یك هزارو ۵۶۳پرونده تخلف شركت های حمل‌و‌نقلی رسیدگی و احكام حقوقی لازم صادرشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط ‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌‌ای، عباسعلی بنی‌اسدی مدیركل دفتر حقوقی و تدوین مقررات این سازمان با اشاره به نتیجه برگزاری جلسه کمیسیون ماده ۱۲ و رسیدگی به ۱۵۶۳ پرونده تخلف شرکت‌های حمل‌ونقلی و صدور احکام لازم، افزود: در اجرای بند ۴ ابلاغیه مورخ بیست‌‌و‌‌دوم خرداد ماه سال‌جاری و با همكاری كارشناسان ستادی و استانی در زمینه اقدامات میدانی نظارت و برخورد با تخلفات در برخی از پایانه‌های بار و مراكز فعالیت شركت‌های حمل و نقلی، با تشكیل كمیسیون‌های اضافی و عدم پرداخت كرایه رسیدگی و احكام حقوقی برخورد با این تخلفات صادر و به اجرا درآمده است.

وی افزود: براساس گزارش عملكرد كمیسیون‌های ویژه ماده ۱۲ در ۲۱ اداره‌كل استانی از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه  به تعداد ۱۵۶۳پرونده تخلف رسیدگی شدكه از این تعداد۷۸۹پرونده جریمه نقدی ۲۶۳پرونده تذكر كتبی ۶۹ پرونده لغو پروانه و ۴۴۲ پرونده حكم برائت صادر شد.

بنی‌اسدی تعداد كل پرونده‌های رسیدگی شده كمیسیون ویژه ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شركتها و مؤسسات حمل و نقل جاده‌ای در بخش شركتهای حمل و نقل كالا را ۲۲۰ پرونده،   در بخش مسافر ۱۰۰ پرونده ودر بخش ایمنی ۱۳۸ پرونده اعلام كرد.

وی خاطر نشان كرد: علت عدم مغایرت مجموع تعداد پرونده های رسیدگی شده در بخش كالا، مسافر و ایمنی با رقم كلی پرونده ها، اشتراك برخی پرونده ها بین حوزه ایمنی با دو حوزه كالا و مسافر بوده است.