شناسهٔ خبر: 7090 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

گزارش پایگاه خبری از تور رسانه‌‌اي مسکن مهر پردیس؛

ولی‌پور: قیمت‌ها را کاهش می‌دهیم / فعاليت ۶ هزار کارگر در فاز هشت پردیس / وزارت راه در تكميل مسکن مهر تنهاست/ بسیاری از وظايف سایر وزارتخانه‌ها را انجام داده‌ایم

حسن ولی پور خبرنگاران برخی رسانه‌ها ضمن حضور در شرکت عمران شهر جدید پردیس از پروژه‌های مسکن مهر دو فاز ۸ و ۱۱ این شهر بازدید میدانی به عمل آوردند و از نزدیک با برخی پیمانکاران صحبت کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خبرنگاران برخی رسانه‌ها امروز یکشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه بعد از حضور در شرکت عمران شهر جدید پردیس از پروژه‌های مسکن مهر فاز ۸ و ۱۱ این شهر بازدید میدانی به عمل آوردند و از نزدیک با برخی پیمانکاران و سازندگان مسکن مهر درباره وضعیت واحدهای مسکن مهر پردیس گفتگو کردند.

پیش از این اعلام شد که در فاز هشت پردیس تنها ۱۰۰ کارگر فعال مشغول به کار هستند. همزمان با بازدید خبرنگاران از فاز ۸ پردیس کارگران شرکت‌های مختلف سازنده در این فاز در دو ردیف ایستاده بودند، این کارگران با در دست گرفتن پلاکاردهای شرکت متبوع خود به استقبال تیم رسانه‌ای آمدند که این صحنه مورد استقبال عکاسان خبری قرار گرفت.

پس از این بازدید و توضیحات برخی اعضای هیئت مدیره شهر جدید پردیس از وضعیت پروژه‌های برخی فازها، بازدید از تونلی که در فاز ۱۱ کوزو واقع است انجام شد و سپس حسن ولی‌پور مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با برگزاری نشست خبری به سوالات خبرنگاران درباره واحدهای مسکن مهر پردیس پاسخ داد.

وی در این نشست با اشاره به پیشرفت پروژه‌های شهر جدید پردیس از دو سال قبل تاکنون اظهار کرد: دو سال پیش شاهد ساخت و ساز ساختمان‌ها بودیم یعنی به وضوح شاهد تکمیل فوندانسیون‌ها بودیم اما امروز بسیاری از کارگران در داخل ساختمان مشغول کار هستند و امورات مربوط به نازک کاری را انجام می‌دهند. افرادی که هنوز در بیرون ساختمان‌ها کار می‌کنند ۱۰ درصد افراد فعال در پروژه که در مرحله نازک کاری هستند، هم نمی‌شوند. همچنین در جهت راستی آزمایی، ما به راحتی می‌توانیم بگوییم که در کدام منطقه چند کارگر مشغول به کار هستند.

ولی‌پور با بیان اینکه ۶ هزار کارگر در فاز هشت پردیس فعال‌اند که نزدیک به سه هزار بلوک در حال ساخت دارد، گفت: اگر در هر بلوک یک یا دو نفر حاضر باشند تعداد کارگران عدد قابل توجهی را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: طبق قانون ایجاد شهرهای جدید، وزارتخانه‌های مرتبط در امر مسکن مهر موظف هستند طبق آیین‌نامه اجرایی متناسب با بارگذاری جمعیت، به وظیفه خود عمل کنند اما متاسفانه وزارت راه و شهرسازی در مسکن مهر تنها مانده و همه انتظار دارند شهری را به طور کامل آماده کنیم و تحویل دوستان دهیم. این در حالیست که در پردیس بسیاری از اقدامات اجرایی سایر وزارتخانه‌ها را انجام داده‌ایم.

وی از جلسه‌ای خبر داد که هفته گذشته در خصوص قیمت انشعابات برگزار شد و در این باره اظهار کرد: در این جلسه برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان قیمت‌هایی را برای انشعابات مسکن مهر مطرح می‌کردند که این ارقام هم‌سنگ قیمت یک واحد خانه است و ما اصلاَ زیربار این ارقام نمی‌رویم. 

ولی‌پور در ادامه با بیان اینکه دولت و وزارت راه و شهرسازی بعد از مباحث مطرح شده در مسکن مهر اعلام کردند که باید بسیاری از هزینه از دوش مردم برداشته شود خاطرنشان کرد: بسیاری از هزینه‌ها را که بر عهده متقاضیان بود و ارقام زیادی را شامل می‌شد بازنگری کردیم و خبری داریم که به زودی بعد از تصویب در هیئت مدیره آن را اعلام خواهیم کرد. بسیاری از هزینه‌ها در بخش زیربنایی و روبنایی از دوش مردم برداشته خواهد شد و وزارت راه و شهرسازی در این بخش هزینه خواهد کرد. مردم تنها هزینه مربوط به ساختمان، قسمتی از محوطه‌سازی و آماده‌‌سازی را پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به تفاوتی که واحدهای مسکن مهر پردیس با سایر شهرها دارد بیان کرد: در فاز هشت پردیس متوسط فضاهای خالص و ناخالص ما بیش از ۱۴۰ متر است و به اندازه دو واحد مسکن مهر سایر شهرها ساخته می‌شود اما یک وام دارد و در بخش‌هایی که باید دولت وارد شود وزارت راه و شهرسازی ورود کرده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به رقم یک هزار میلیارد تومانی اظهار کرد: از این محل طی توافقی که میان مسئولان وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن صورت گرفته بسیاری از هزینه‌ها جبران خواهد شد.

ولی‌پور درباره پیشرفت فیزیکی فازهای مختلف مسکن مهر پردیس گفت: فاز پنج ۳۸ درصد، فاز ۹ جدید ۳۸.۸۰ درصد، فاز ۹ قدیم ۶۳.۷۰ درصد، فاز هشت ۵۰.۵۵ درصد، فاز یازده ۷۰.۰۱ درصد و در کل  پروژه‌های مختلف شهر جدید پردیس با گزارش چند روز پیش ما ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. 

وی درباره پرداخت مطالبات پیمانکاران گفت: ما در فازهای مسکن مهر دو نوع قرارداد داریم، در پروژه‌های ساختمان مسکن مهر هیچ بدهی به پیمانکاران نداریم اما در یک سری از پروژه‌ها که اعتبارات دولتی تزریق می‌شود و در بخش معارضین بالای ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان بدهی داریم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در پاسخ به پرسش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت تخصیص تسهیلات ۳۰ میلیونی مسکن مهر به کل واحدهای مسکن مهر پردیس اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی به قائم‌مقام خود در مسکن مهر دستور داده که تمام واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس شامل افزایش وام ۲۵ به ۳۰ میلیون تومانی شوند، حدود ۴۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس برای دریافت تسهیلات معرفی شدند اما این انتظار می‌رود تمام پروژه‌ها بدون استثنا شامل این تسهیلات شوند.

وی یادآوری کرد: اعلام پایان اردیبهشت ماه به عنوان آخرین مهلت برای دریافت تسهیلات مسکن مهر توسط سازندگان، شامل حال شهر پردیس نمی‌شود.

ولی‌پور در پاسخ به پرسش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت تکمیل واحدهای مسکن مهر پردیس تا پایان سال جاری گفت: طبق تعهدی که دادیم امسال ۴۰ هزار واحد را به مرحله تکمیل می‌رسانیم و سایر وزارتخانه‌های مسئول باید انشعابات را تکمیل کنند؛ تمام تلاش‌مان این است که تنها بخش کوچکی از مسکن مهر باقی بماند که آن را در نیمه اول سال آینده به اتمام برسانیم.

این مقام مسئول در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص ادامه برداشت‌ها از آورده‌های مردمی تاکید کرد: نزدیک به دو سه ماه است که در حال توقف برداشت‌ها هستیم. در دولت یازدهم تغییر رویه داده و اعلام شد که نباید به سمت آورده‌های مردمی حرکت کرد و پردیس از این ظرفیت استفاده نخواهد کرد.

ولی پور با تاکید بر اینکه بار مالی جدید برای مردم ایجاد نخواهد شد گفت: علاوه بر این، کاهش هم می‌دهیم و تا جایی که ممکن است ارقام را تا یک سقف مشخص جبران می‌کنیم./

برچسب‌ها:

نظر شما