شناسهٔ خبر: 70916 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران:

اولويت انجام پروژه ها بايد در مدار بهبود خدمات و تسهيل در گردش کار مسافران باشد

سیاوش امیرمکری رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوايی ايران با بيان اينکه تلاش برای تسريع در انجام پروژه های فرودگاه مهرآباد در حقيقت تعجيل در ارتقای خدمات فرودگاهی است، اظهار داشت: اولويت انجام پروژه ها بايد در مدار بهبود خدمات و تسهيل در گردش کار مسافران باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه بین المللی مهرآباد؛ به منظور بررسی و سرعت بخشی به پروژه های فرودگاه مهرآباد و تعامل هرچه بیشتر مسئولان ستادی با این فرودگاه، جلسه هیئت مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با حضور اعضای هیئت مدیره و معاونان خدمات فرودگاهی و برنامه ریزی و مدیرکل و معاونین این فرودگاه برگزار شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها در این نشست با بیان اینکه تلاش برای تسریع در انجام پروژه های فرودگاه مهرآباد در حقیقت تعجیل در ارتقای خدمات فرودگاهی است، اظهار داشت: اولویت انجام پروژه ها باید در مدار بهبود خدمات و تسهیل در گردش کار مسافران باشد.

امیرمکری گفت: تعامل هیئت مدیره با مسائل مهرآباد در اصل طی کردن مسیری نزدیک برای  کسب رضایت کثیری از مراجعین فرودگاهی در پر ترافیک ترین فرودگاه کشور است.

وی همچنین بر انجام اقدامات لازم به منظور ارتقای خدمات فرودگاهی و ایمنی پروازها و سرعت در اعزام و پذیرش با رفع موانع و تعیین تکلیف نهایی تاکید کرد.

امیرمکری با بیان اینکه این جلسات می تواند در جهت توسعه فرودگاه و رفع موانع و مشکلات و ارائه راهکارهای موثر تاثیرگذار باشد، گفت: حتی می توانیم برای دریافت راهکارهای لازم در بعضی پروژه ها و به منظور سرعت دهی و نتیجه بخشی سریعتر آن با وزیر و راه و شهرسازی مذاکره کنیم. 

در این نشست نحوه ادامه راه اندازی و تجهیز  ورودی و خروجی ترمینال یک، بررسی ساماندهی محاوط مقابل ترمینال ۶ و۴، بررسی پروژه بازسازی و بهسازی سطوح پروازی و استندها و همچنین پروژه بزرگ بهسازی و نوسازی باند ۲۹ چپ، بهسازی و نوسازی کامل ترمینال ۴ و تعمیر و نگهداری سرویس های بهداشتی بررسی و برای اجرایی شدن در دستور کار قرار گرفت.

امیرمکری با تاکید بر رفع موانع سطوح پروازی و اعلام برنامه زمانبندی بر اساس اولویت تعیین شده از طرف فرودگاه مهرآباد در خصوص پنچ پروژه دیگر فرودگاه از جمله پروژه های احداث فودکورت ترمینال ۲، افزایش مساحت سالن عمومی ترمینال ۲ و پروژه peir و توسعه ترانزیت ترمینال یک تاکید کرد.

نحوه تسریع در عملیات نصب و راه اندازی سیستم سوئیچینگ، پیگیری مشکلات بهره برداری از پروژه نصب ILS  باند ۲۹ راست، بهسازی و نوسازی ترمینال ۳ و همچنین برنامه ریزی برای تعویض و نوسازی پله های برقی و آسانسورهای ترمینال های مهرآباد از جمله مسائلی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

میرسعید صفی نیا مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد نیز در این نشست گفت: ارتقای جایگاه فرودگاه مهرآباد با پشتیبانی و عزم سازمانی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و با نگرش هوشمندانه مدیرعامل و هیئت مدیره محقق می شود.