شناسهٔ خبر: 70965 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشدید کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای درمحورهای چارویماق آذربایجان شرقی

تاکسی سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای چاراويماق از اجرای طرح كنترل و نظارت بر تردد ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای این شهرستان خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان آذربایجان شرقی, عبدالرضا جباری گفت: این طرح به منظور افزایش ضریب ایمنی و كاهش میزان تلفات در حال اجراست و با توجه به افزایش تقاضای سفر در اين ماه با همکاری پليس راه  عملياتى شد.

 وى افزود: دراين طرح وضعیت ناوگان، رانندگان و عملکرد مدیران فنی شركتهاي حمل و نقل، در دو سطح كنترل در مبدا سفر و كنترل كنار جاده اي در محورهای مواصلاتی شهرستان، رصد می شود, کنترل تجهيزات ايمني و فني، وضعيت معاينه فني معتبر وسيله نقليه، نحوه مهار بار در بارگير، داشتن بارنامه یا صورت وضعيت دولتي، نداشتن بار بيش از ظرفيت مجاز وسيله نقليه، رعايت مقررات عبور و مروو تردد بارهای ترافیکی، تكميل بودن اسناد حمل و نقل بارهاي عادي و ترافيكي، كنترل ابعاد و اوزان وسايل نقليه باري، فعال بودن سامانه سپهتن وسايل نقليه مسافري و .... از جمله مواردی است که در این طرح توسط افسران پليس راه و كارشناسان راهدارى  مورد بررسی و بازبینی  قرار می گيرد.