شناسهٔ خبر: 70967 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای طرح ساماندهی تردد وانت بارها در مازندران

نیسان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از اجرای طرح ساماندهی تردد وانت بارها در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ، عباسعلی نجفی با بيان اين مطلب اظهار داشت: به منظور ساماندهی ناوگان وانت بار و ایجاد نظم در نحوه بهره برداری و تردد وانت بارها در جاده های برون شهری و نیز ارتقای ایمنی جاده های کشور و الزام به اخذ بارنامه تمبردار دولتی، طرح ساماندهی وانت بارها از اول مهر ماه سال جاری اجرا می شود.

وی افزود : بر این اساس همه وانت بارهای حامل بار متردد در جاده های کشور باید بر اساس بخشنامه های سازمانی  نسبت به اخذ بارنامه تمبردار اقدام نمایند.

نجفی ادامه داد: با اجرای طرح مذکور، کارت هوشمند راننده و کارت هوشمند خودرو وانت توسط ماموران پاسگاه های پلیس راه کنترل می شود.

وی از همه رانندگان و مالکان وانت بارها درخواست کرد در فرصت باقی مانده تا اجرای طرح، مدارک قانونی لازم را تهیه کرده و کارت هوشمند راننده برای رانندگان و کارت هوشمند ناوگان برای وانت بار خود را دریافت نمایند.

نجفی اظهار داشت : با توجه به اهداف طرح ساماندهي وانت بار كه يكي از بخش هاي آن برگزاري آموزش رانندگان و ارائه خدمات در جهت افزايش ايمني حمل و نقل جاده اي مي باشد كليه حوزه هاي مربوطه وظيفه دارند همكاري لازم را براي اجرايي شدن طرح داشته باشند.

اين مقام مسئول ضمن اشاره به اهميت نقش  برگزاري كلاسها و آموزش رانندگان در ارتقاي سطح آگاهي در زمينه ايمني حمل و نقل، تصريح كرد: با توجه به برگزاري اين كلاسها بصورت مستمر ، كتابچه هاي آموزشي، شبرنگ و برخي ادوات احتياط  و ايمني در ميان رانندگان توزيع مي گردد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خاطر نشان ساخت : كليه حوزه هايي كه در اجراي اين طرح دخيل هستند موظفند پيشنهادات و مشكلات بخش كاري خود را در جهت تسريع اجرا و گسترش استقبال از طرح ساماندهي وانت بارها را به اين اداره كل ارائه نمايند.

نجفی در پايان افزود: اميد است اجراي طرح ساماندهي وانت بارها و افزايش سطح آگاهي رانندگان و نيز ترغيب آنها به رعايت نكات ايمني و نصب اداوات احتياط در آينده شاهد كاهش آمار تلفات و تصادفات جاده اي در اين حوزه باشيم.