شناسهٔ خبر: 71046 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بودجه وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد:

تقویت حوزه مسکن در بودجه سال ۱۳۹۹ وزارت راه و شهرسازی / نگاه ویژه ستاد بودجه برای بهره‌وری حداکثری از طرح‌های وزارتخانه در سال آینده

یازدهمین جلسه ستاد تدوین بودجه 1399 وزارت راه و شهرسازی برگزار شد حمید نظری گفت: هدف از تشکیل ستاد بودجه این بود که یک نیازسنجی از نیازهای اصلی دستگاه‌ها داشته باشیم تا نیازهای واقعی دستگاه‌ها تشخیص داده‌شده و بتوانیم بهترین بهره‌وری را در طرح‌ها داشته باشیم.

حمید نظری، مدیرکل بودجه وزارت راه و شهرسازی در حاشیه یازدهمین جلسه ستاد تدوین بودجه سال ۹۹ این وزارتخانه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری درخصوص برگزاری این جلسات، اظهار داشت: تاکنون ۱۱ جلسه ستاد بودجه برگزار شده است که ۴، ۵ جلسه ابتدایی به بحث عملکرد سال ۹۷ و سال‌های گذشته دستگاه‌هایی اجرایی اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: در ادامه همه دستگاه‌ها به ارائه پیشنهادهای خود بابت سال ۹۹ پرداختند و تقریباً بیشتر آن‌ها گزارش‌های خودشان را ارائه دادند. در چند جلسه آینده تدوین بودجه ۹۹ به پایان خواهد رسید و امیدواریم با حضور معاونان دستگاه‌ها در این جلسات با بررسی‌های صورت گرفته یک پیش‌نویس مناسب از بودجه سال آینده داشته باشیم.

نظری در خصوص تأکید معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اینکه برنامه‌ریزی به نحوی است که بودجه سال ۹۹ وزارتخانه یک بودجه عملیاتی با بهره‌وری حداکثری باشد، درخصوص اینکه در این جلسات، پیشنهادها چقدر به این خواسته نزدیک بود، تصریح کرد: قطعاً هدف از تشکیل ستاد بودجه این بود که یک نیازسنجی از نیازهای اصلی دستگاه‌ها داشته باشیم.

وی افزود: بدون شک همه در جریان مشکلات بابت کمبود بودجه، بحث نقدینگی، اسناد خزانه و اوراق مشارکت قرار داریم اما برنامه‌ریزی‌ها به نحوی است که تمام پروژه‌ها فعال باشند و کارها انجام گیرد. در این جلسات هدف این بود ستاد بودجه نیازهای واقعی دستگاه‌ها را تشخیص دهد و با ارائه راهکار بتوانیم درآمدزایی خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در همین خصوص اعتبارات پروژه‌های عمرانی تقسیم شده تا بتوانیم بهترین بهره‌وری را از طرح‌ها داشته باشیم. به همین خاطر اولویت اصلی ما داشتن یک اولویت‌بندی خوب در پروژه‌های عمرانی در سال ۹۹ است.

مدیرکل بودجه وزارت راه و شهرسازی درخصوص اینکه چقدر بودجه ۹۹ با تأکید وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن همسو خواهد بود، اظهار داشت: خوشبختانه در این جلسات یکی، دو جلسه مختص مسکن بود و عملکردها و پیشنهادها برای بودجه ۹۹ مورد بررسی قرار گرفت. خوشبختانه قوانین خوبی در حوزه مسکن وجود دارد اما باید ردیف‌های بودجه‌ای، درآمدی و هزینه‌ای این قوانین در بودجه احصا شود. این قوانین در جلسات بررسی شد و انشاء‌ا.. بتوانیم درخصوص اعتباراتی که منجر به درآمدزایی می‌شود به نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: قطعاً در بودجه ۹۹ وزارت راه و شهرسازی یک نگاه ویژه به حوزه مسکن وجود خواهد داشت و باقوت گرفتن بند ب تبصره ۸ که در بودجه سال ۱۳۹۸ هم وجود دارد، شرایط خوبی را در این حوزه شاهد باشیم.