شناسهٔ خبر: 71139 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان مالیاتی خبر داد؛

ارسال لایحه مالیات بر عایدی سرمایه تا پایان شهریور به مجلس

امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه حداکثر تا پایان شهریور لایحه مالیات بر مجموع درآمد به مجلس ارسال می‌شود، گفت: ارسال این لایحه با طرح مالیات بر عایدی مسکن نمایندگان، مغایرتی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیدعلی پارسا رییس سازمان امور مالیاتی در رابطه با علت ادغام لایحه مالیات بر عایدی سرمایه با لایحه مالیات بر مجموع درآمد، اظهار داشت: مقرر شده بخشی از مالیات بر مجموع درآمد به مالیات بر عایدی سرمایه اختصاص یابد.

ادغام دو لایحه مالیاتی نظر وزیر اقتصاد بود

رئیس سازمان امور مالیاتی افزود: در ابتدا قرار بر ارسال جداگانه این دو لایحه بود اما نظر وزیر امور اقتصادی و دارایی برخلاف این موضوع بود.

وی ادامه داد:  اگر مجموع درآمد مبنای مالیات قرار گیرد، حتما برآورد دقیق‌تری است.

پارسا افزود: با توجه به اینکه عایدی هم بخشی از درآمد است نظر وزیر اقتصاد این بود که دو لایحه مالیات بر عایدی سرمایه و لایحه مالیات بر مجموع درآمد با هم باشند.

ارسال لایحه مالیات بر مجموع درآمد تا پایان شهریور به مجلس

وی در رابطه با اینکه طبق گفته وزیر اقتصاد لایحه مذکور دی ماه به مجلس ارسال خواهد شد به مهر، گفت: فکر می‌کنم به احتمال زیاد کل لایحه مالیات بر مجموع درآمد حداکثر تا پایان شهریور ماه به مجلس می رود.

بردن لایحه دولت به مجلس مغایرتی با طرح نمایندگان ندارد

رئیس سازمان امور مالیاتی در پاسخ به این سوال که نمایندگان در حال تلاش برای ارسال طرح مالیات بر عایدی مسکن به صحن مجلس هستند، آیا این طرح با لایحه دولت تداخلی ندارد، تصریح کرد: البته در این مدت مجلس بیکار نمانده است و نمایندگان طرحی را تهیه کرده‌اند اما بردن لایحه مغایرتی با طرح نمایندگان ندارد.

پارسا گفت: آن طرح به روایت نمایندگان است و لایحه ما نیز نظر دولت است. هر دو طرح هم را پیدا می‌کنند.

 وزیر اقتصاد هشتم مردادماه در حاشیه جلسه با کمیسیون اقتصادی مجلس گفته بود: لایحه اصلاح نظام جامع مالیاتی اواخر دیماه به مجلس ارایه می‌شود.

برچسب‌ها: