شناسهٔ خبر: 71258 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای خط ریلی بوشهر اختصاص یافت

ریل گذاری ۹۰ میلیارد تومان برای اجرای خط ریلی بوشهر مصوب شده است که با پرداخت این اعتبار اجرای قطعه ۱۰ خط ریلی بوشهر به طول ۲۶ کیلومتر تسریع می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر، فرزاد رستمی  در بازدید خبرنگاران از پروژه احداث راه آهن بوشهر اظهار داشت: کل مسیر راه‌آهن بوشهر -- شیراز دارای ۴۳۷ کیلومتر طول است که قطعات ۹ و ۱۰ و ۱۱ آن در استان بوشهر قرار دارد.

فرزاد رستمی به اشاره به اینکه عملیات اجرای قطعه ۱۰ در دست اجرا است، بیان کرد: این قطعه دارای طول ۲۵.۵ کیلومتر است  که دارای ۲.۹ کیلومتر پل و ۲.۱ کیلومتر تونل است.

 رستمی با تقدیر از پیگیری و تلاش مسئولان استان بوشهر از جمله استاندار و نمایندگان استان در مجلس، اضافه کرد: سخت‌ترین قطعه این پروژه اکنون با جدیت در دست اجرا است.

وی بیان کرد: قطعه دهم به‌عنوان گلوگاه پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز محسوب می‌شود. کل پروژه شش کیلومتر پل دارد که حدود سه کیلومتر در قطعه دهم این پروژه قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر تأکید کرد: با توجه به سختی‌های قطعه دهم پروژه، تلاش کردیم تا این قطعه اجرایی شود تا بعد از تصویب فاینانس معطل قطعه دهم نباشیم.

وی به مذاکرات صورت گرفته برای فاینانس این پروژه از طریق چینی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: قطعه ۱۰ راه‌آهن بوشهر از مهم‌ترین قطعات این پروژه محسوب می‌شود که امسال اعتبارات قابل‌ توجهی از محل بودجه ملی و اوراق مشارکت به آن تخصیص یافته است.

رستمی با تأکید بر تکمیل قطعه ۱۰ راه‌آهن بوشهر- شیراز با تخصیص اعتبار مصوب آن افزود: ۹۰ میلیارد تومان برای اجرای خط ریلی بوشهر مصوب شده که با پرداخت این اعتبار اجرای قطعه ۱۰ خط ریلی بوشهر به طول ۲۶ کیلومتر تسریع می‌شود.

وی، تأثیر اجرای خط ریلی یادشده در  رونق بنادر و اقتصاد ملی را مهم دانست و تأکید کرد: پروژه راه‌آهن بوشهر به همان میزانی که در اقتصاد استان بوشهر اثرگذار است در توسعه کشور اهمیت ویژه‌ای دارد.