شناسهٔ خبر: 71261 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در راه و شهرسازی همدان

تفویض حکم اولین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل راه و شهرسازی استان همدان در سال ۹۸ با حضور معاون برنامه ریزی، نظارت و بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ، مدیر کل راه و شهرسازی و سایر اعضای شورا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان،  در ابتدای این جلسه " حسن ربانی ارشد" در خصوص اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از موضوعات مهم مذهبی، فرهنگی و ارزشی در کشور است که در دین مبین اسلام جایگاهی والا و ویژه دارد.

وی افزود: در دستگاه هایی که وظایف تخصصی دارند همچون این اداره ، موضوع امر به معروف و نهی از منکر به تبع ماموریت های دستگاه جنبه تخصصی تری پیدا می کند و به باور ما مهمترین معروف در این دستگاه تقید کامل به قوانین و مقررات و رعایت نظم و انضباط اداری و عمل به وظایف قانونی به طور صحیح و در زمان مناسب است.

در ادامه  علی اصغر نادری معاون برنامه ریزی، نظارت و بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار داشت: این جلسه به منظور ابلاغ احکام اعضای شورا به درخواست ستاد احیای استان تشکیل شده است.

وی به ساختار تشکیلاتی و اداری ستاد در سطح کشور و استان ها اشاره نموده و گفت : در ساختار استانی تعدادی از جوان ها را به عنوان " عیون" انتخاب نمودیم که به ویژه به موضوع تخلفات احتمالی در ادارات ورود می کنند.

گفتنی است تبیین موارد منکر و بررسی علل آن و تلاش بی وقفه جهت زدودن آثار و تبعات منکرات با اولویت تذکر لسانی ، تشکیل جلسه حداقل هر پانزده روز یکبار ، تهیه استاندارد و الگوهای رفتاری برای کارکنان و ایجاد انگیزه لازم در بین کارکنان دستگاه به منظور احیاء معروفات و نهی از منکرات از جمله مصوبات این شورا بوده است.

در پایان جلسه احکام هر یک از اعضاء به آنان تفویض شد.