شناسهٔ خبر: 71292 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

زمینه خانه‌دار شدن اقشار متوسط و کم درآمد فراهم می‌شود / وزارت راه و شهرسازی تلاش می کند عقب‌ماندگی بخش مسکن را جبران کند

محمد اسلامی خنده محمد اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی، زمینه و بستر خانه‌دار شدن اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه را فراهم می‌کند، گفت: وزارت راه و شهرسازی تلاش خواهد کرد تا مشکل مسکن تمامی اقشار جامعه را حل کند و عقب ماندگی را که در کشور به لحاظ نوع مسکن و نوع گروه های اجتماعی که به آن مرتبط می‌شود، جبران نماید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم عیدغدیر که به همت معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی و روابط عمومی وزارتخانه راه و شهرسازی در سالن وزارت کشور برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن عیدغدیر خم، خطاب به کارمندان این وزارتخانه و خانواده‌های آنها، اعلام کرد: قدر و قیمت وزارتخانه راه و شهرسازی را که در آن کار می‌کنید بدانید، چراکه ماموریت‌های  وزارت راه و شهرسازی متصل به زندگی مردم است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه خدمت‌رسانی در وزارتخانه راه و شهرسازی چنانچه با کیفیت، قوی و پرانگیزه باشد موجب رضایتمندی مردم و حکومت خواهد شد، خواستار رفع نارضایتی مردم و ارایه خدمات اثربخش در حوزه هایی که دغدغه خانواده ها و مردم به ویژه در بخش مسکن و سایر موارد مرتبط با وزارتخانه راه و شهرسازی است، شد.

اسلامی تاکید کرد: باید با کمک یکدیگر، شرایطی فراهم کنیم که عشق، انگیزه و روحیه خدمتی در وزارتخانه راه و شهرسازی، متفاوت‌تر از هر دستگاهی باشد.

عضو کابینه دولت دوازدهم با یادآوری این مطلب که گستره فعالیتی وزارتخانه راه و شهرسازی در جای جای ایران اسلامی گسترده است و از اقصانقاط کشور، مبادی ورودی تا پایتخت گسترده است، خاطرنشان کرد: مسئولیت‌های گسترده وزارتخانه راه و شهرسازی تاثیرات اجتماعی و اقتصادی فراوانی دارد و به جهت آنکه به معیشت مردم مرتبط است، فکر و دغدغه مردم را که بحث مسکن است به خود اختصاص داده است که باید در جهت رفع این دغدغه‌ها، قدم اساسی برداشت.

وی با اشاره به اینکه وزارتخانه راه و شهرسازی تلاش خواهد کرد تا افرادی که در وزارتخانه فاقد مسکن هستند به مرور صاحب خانه شوند، گفت: وزارتخانه راه و شهرسازی تلاش خواهد کرد تا مشکل مسکن تمامی اقشار جامعه را حل کند و عقب ماندگی را که در کشور به لحاظ نوع مسکن و نوع گروه های اجتماعی که به آن مرتبط می‌شود را جبران نماید.

اسلامی یادآور شد: بر اساس آمار و به لحاظ عددی تقریبا، تعداد مسکن موجود در کشور با تعداد خانوار نسبت برابری دارد اما مساله این است که مسکن مازادی که وجود دارد از جنس مسکنی نیست که جامعه هدف ما استطاعت خرید آن را داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه زمینه مسکن‌دار شدن اقشار متوسط و کم درآمد جامعه فراهم می‌شود، توضیح داد: سهم بزرگی از رفع دغدغه مسکن جامعه برعهده وزارتخانه راه و شهرسازی است. اگر در این خصوص، با انگیزه، خلاقیت، باجدیت و پشتکار کار انجام شود این مطالبه مردمی سریع‌تر برآورده می‌شود و دعای خیر مردم در زندگی کارکنان وزارتخانه راه و شهرسازی جاری و ساری خواهد شد. همینطور است راه، پلی که احداث و ابنیه و تاسیساتی که ایجاد می شود.

اسلامی گفت: باید در وزارتخانه همواره به این موضوع توجه داشته باشیم که انگیزه و روحیه خدمتی در بالاترین مرتبه خود قرار گیرد. تمام سعی ما این است که رسیدگی‌ها در چهارچوب استطاعتی که به لحاظ قانونی وجود دارد، بدون تبعیض انجام شود و به این طریق به برقراری عدالت در جامعه، کمک کنیم.

وی خطاب به کارمندان وزارتخانه اعلام کرد: همه موظف هستیم تا در مسیر پیشبرد برنامه‌های وزارتخانه گام برداریم و خدمت‌رسانی و اثربخشی فعالیت‌ها را با اصلاحات سیستمی و فرآیندی در وزارتخانه روزافزون کنیم، به نحوی که هم محل شکل گیری فساد اداری و تخلفات اداری رخ ندهد و هم سازمانی سراسر سلامت و کارآمد داشته باشیم و بتوانیم وزارتخانه راه و شهرسازی را به عنوان سازمانی برتر و معیار به جامعه معرفی کنیم. این کسب افتخارات برای خانواده بزرگ وزارت راه و شهرسازی به عنوان افتخار دنیا و ذخیره آخرت باقی خواهد ماند.