شناسهٔ خبر: 7141 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

برنامه‌ریزی برای افزایش ١٥٠درصدی ترانزیت ریلی/جابجایی سالانه ۲.۳ میلیون تن کالای ریلی با ٥٥ هزار واگن از بندر شهید رجایی

بندر شهید رجایی معاون بهره برداری و سیر و حرکت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در نشست مشترک مدیران بندری و ریلی گفت: برای افزایش ١٥٠درصدی ترانزیت ریلی برنامه ریزی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین آشوری از جابجایی ٣ روزه بارها از مسیر بندرعباس به سرخس خبر داد و افزود: بندر شهید رجایی به آپرین استان تهران راه اندازی شده است.

معاون بهره برداری و سیر و حرکت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: برای افرایش ١٥٠درصدی ترانزیت ریلی برنامه ریزی شده است.

وی تعرفه های ترانزیت حمل ریلی را امسال ثابت اعلام کرد و گفت: در بارهای با تناژ مختلف از ١٥ تا ٥٠ درصد به صاحبان بار تخفیف داده می شود.

در ادامه این نشت مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان هم گفت: از آغاز سال تاکنون حمل ریلی از بندر شهید رجایی را از سه و نیم درصد به هشت و نیم درصد افزایش یافته است.

سالانه سه و دو دهم میلیون تن کالای ریلی با ٥٥ هزار واگن از بندر شهید رجایی جابجا می شود. این بندر ٥٠ کیلومتر خط ریلی دارد.

ساخت باسکول و خط ریلی انبار غلات در کنار آغاز ساخت ترمینال ریلی مواد نفتی و معدنی از مهم ترین طرح های عمرانی بندر شهید رجایی درسال جاری است/.

نظر شما